Videoart v galeriích a jako pomocný prostředek při výuce
Video art in galleries and as a teaching aid
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/178842Identifikátory
SIS: 236107
Kolekce
- Kvalifikační práce [19346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kuříková, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
12. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
videoart, umění, média, pedagogika, výtvarná výchovaKlíčová slova (anglicky)
video art, art, media, pedagogy, art educationTeoretická část bakalářské práce se zaměřuje na základní představení historie pohyblivého obrazu až po současnost. Dále seznámí čtenáře s videoartem pomocí individuálně vytvořeného seznamu jednotlivých forem a strategií, které se využívají při tvorbě videí a filmů. Seznam představuje principy a formy využití videa, jak pro galerijní prostor, tak pro prostor veřejný. Didaktická část bakalářské práce se zaměřuje na použití videa ve výuce ve formě edukačního nástroje. Dále pojednává o využití nových médií v hodinách výtvarné výchovy. Následně jsou v práci představeny návrhy vyučovacích hodin výtvarné výchovy s využitím videa jako inspiračním tvůrčím podnětem pro vlastní práci žáků. Návrhy jsou tvořeny vždy individuálně s jinou využívanou formou tvorby videa. Praktická část bakalářské práce představí sérii autorských prací, které reflektují nabité zkušenosti a poznatky z teoretické části práce. Dále je propojena s částí didaktickou, kdy autorská videa jsou tvořena za účelem motivace k návrhům vyučovacích hodin. KLÍČOVÁ SLOVA pohyblivý obraz, videoart, umění, média, pedagogika, výtvarná a mediální výchova
The theoretical part of the bachelor thesis focuses on the basic presentation of the history of the moving image up to the present day. It also introduces the reader to video art by means of an individually created list of individual forms and strategies that are used in the creation of videos and films. The list represents the principles and forms of using video, both for gallery space and for public space. The didactic part of the bachelor thesis focuses on the use of video in teaching as an educational tool. It also discusses the use of new media in art education classes. Subsequently, the work presents proposals for art education lessons using video as an inspirational creative stimulus for students' own work. Proposals are always created individually with a different form of video creation used. The practical part of the bachelor's thesis will present a series of author's works that reflect the rich experience and knowledge from the theoretical part of the work. It is also connected with the didactic part, where the author's videos are created for the purpose of motivation for lesson plans. KEYWORDS moving image, video art, art, media, pedagogy, art and media education