Zkušenost školních psycholožek a psychologů s online poradenstvím
School psychologists' experience with online counseling
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177099Identifikátory
SIS: 244570
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Presslerová, Pavla
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
16. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
školní psychologie, online poradenství, online prostředí, zkušenost s online poradenstvím, výhody online poradenství, úskalí online poradenstvíKlíčová slova (anglicky)
school psychology, online counselling, online environment, online counselling experience, advantages of online counselling, disadvantages of online counsellingTato diplomová práce se zabývá zkušenostmi školních psychologů s online poradenstvím. Teoretická část má tři kapitoly, ve kterých se pojednává o školní psychologii jako oboru, následuje vhled do současného stavu online poradenství a popis online poradenství z pohledu školních psycholožek a psychologů na základě analýzy odborných článků. Cílem této diplomové práce je popsat zkušenost školních psychologů s online poradenstvím během koronavirových opatření. Pro výzkumné účely byl zvolen kvalitativní design. Metoda sběru dat spočívala v realizaci polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný soubor obsahoval čtyři školní psycholožky a jednoho školního psychologa. Analýza dat byla uskutečněna na základě interpretativní fenomenologické analýzy textu. Výsledky výzkumu ukázaly, že souhrnná zkušenost školních psychologů s online poradenstvím spočívala v celkové redukci poradenských služeb, což bylo především zapříčiněno řešením etických otázek jako soukromí a vybudování si pracovních a profesních hranic, dále technickými překážkami a změnou formy práce v online prostředí. Za největší výhodu online prostředí považovali školní psychologové flexibilitu času a místa, resp. možnost se přizpůsobit časovým požadavkům klientů a připojovat se na schůzky z různých míst.
This thesis explores the experiences of school psychologists with online counselling. The theoretical part has three chapters which discuss school psychology as a field of study, provide an insight into the current state of online counselling and a description of online counselling from the perspective of school psychologists based on an analysis of scientific articles. The aim of the thesis is to describe school psychologists' experiences with online counselling during COVID-19 lockdown. The qualitative design was chosen for the research purposes. The method of data collection consisted of conducting semi-structured interviews. The research sample included four female school psychologists and one male school psychologist. Data analysis was conducted based on interpretative phenomenological text analysis. In the research findings, the school psychologists' cumulative experience with online counselling consisted of an overall reduction in counselling services, which was primarily due to addressing ethical issues such as privacy and the construction of professional and work boundaries, as well as technical barriers and a change in the form of work in the online environment. School psychologists considered the main benefit of the online environment to be the flexibility of time and place, or the...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Online reputation management jako nástroj pro změnu vnímání firmy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLinhartová, Barbora (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)Datum obhajoby: 24. 6. 2020The aim of this bachelor's thesis is to present a modern concept called online reputation management, which deals with ensuring the most favorable reputation of companies on the internet and thus support their positive ... -
Specifické psychologické fenomény online seznamování
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKretíková, Andrea (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 19. 6. 2018This bachelor thesis is focused on the cyber-psychological topic of online dating. Through international research's articles are defined specific psychological phenomena such as self- presentation and self-reflection ... -
Online bazar jako komunikát. Stylistická analýza.
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKábelová, Tereza (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 6. 9. 2018