dc.contributor.advisor | Valášková Vincejová, Eva | |
dc.creator | Hamáčková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2022-10-17T10:41:04Z | |
dc.date.available | 2022-10-17T10:41:04Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/177040 | |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis deals with the effects of stress and stressors on grammar school students in relation to the graduation exam. The focus is also on coping strategies, that are being used by students for the sake of stress management. In the theoratical part, key findings, approaches and specifics of the concerned fields are being introduced, on which basis the reasearch is carried out. The research's subject is a description of the perception of stress, stressors and coping strategies from the point of view of former grammar school students. The data collection method is a questionnaire. The findings of the research are being presented in the empirical part of the thesis, where they are being further discussed. Key words Stress, stressor, graduation exam, grammar school, coping strategies | en_US |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaobírá působením stresu a stresorů na studenty gymnázia ve vztahu k maturitní zkoušce. Pozornost se soustředí také na copingové strategie, které studenti využívají při zvládání stresu. V teoretické části jsou představeny klíčové poznatky, přístupy a specifika daných oblastí, na jejichž základech je realizován výzkum. Předmětem výzkumu je popis vnímání stresu, stresorů a copingových strategií z pohledu bývalých studentů gymnázia. Použitou metodou sběru dat je dotazník. Výsledky výzkumu jsou prezentovány v empirické části, kde jsou dále diskutovány. Klíčová slova: Stres, stresor, maturitní zkouška, gymnázium, copingové strategie | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | stress|stressor|graduation exam|grammar school|coping strategies|education | en_US |
dc.subject | stres|stresor|maturitní zkouška|gymnázium|copingové strategie|pedagogika | cs_CZ |
dc.title | Působení stresorů na studenty gymnázia při maturitní zkoušce | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-09-05 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 233065 | |
dc.title.translated | The Effects of Stressors on Grammar School Students during Graduation Exam | en_US |
dc.contributor.referee | Skutil, Martin | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zaobírá působením stresu a stresorů na studenty gymnázia ve vztahu k maturitní zkoušce. Pozornost se soustředí také na copingové strategie, které studenti využívají při zvládání stresu. V teoretické části jsou představeny klíčové poznatky, přístupy a specifika daných oblastí, na jejichž základech je realizován výzkum. Předmětem výzkumu je popis vnímání stresu, stresorů a copingových strategií z pohledu bývalých studentů gymnázia. Použitou metodou sběru dat je dotazník. Výsledky výzkumu jsou prezentovány v empirické části, kde jsou dále diskutovány. Klíčová slova: Stres, stresor, maturitní zkouška, gymnázium, copingové strategie | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor's thesis deals with the effects of stress and stressors on grammar school students in relation to the graduation exam. The focus is also on coping strategies, that are being used by students for the sake of stress management. In the theoratical part, key findings, approaches and specifics of the concerned fields are being introduced, on which basis the reasearch is carried out. The research's subject is a description of the perception of stress, stressors and coping strategies from the point of view of former grammar school students. The data collection method is a questionnaire. The findings of the research are being presented in the empirical part of the thesis, where they are being further discussed. Key words Stress, stressor, graduation exam, grammar school, coping strategies | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |