Zobrazit minimální záznam

The Effects of Stressors on Grammar School Students during Graduation Exam
dc.contributor.advisorValášková Vincejová, Eva
dc.creatorHamáčková, Kateřina
dc.date.accessioned2022-10-17T10:41:04Z
dc.date.available2022-10-17T10:41:04Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/177040
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with the effects of stress and stressors on grammar school students in relation to the graduation exam. The focus is also on coping strategies, that are being used by students for the sake of stress management. In the theoratical part, key findings, approaches and specifics of the concerned fields are being introduced, on which basis the reasearch is carried out. The research's subject is a description of the perception of stress, stressors and coping strategies from the point of view of former grammar school students. The data collection method is a questionnaire. The findings of the research are being presented in the empirical part of the thesis, where they are being further discussed. Key words Stress, stressor, graduation exam, grammar school, coping strategiesen_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zaobírá působením stresu a stresorů na studenty gymnázia ve vztahu k maturitní zkoušce. Pozornost se soustředí také na copingové strategie, které studenti využívají při zvládání stresu. V teoretické části jsou představeny klíčové poznatky, přístupy a specifika daných oblastí, na jejichž základech je realizován výzkum. Předmětem výzkumu je popis vnímání stresu, stresorů a copingových strategií z pohledu bývalých studentů gymnázia. Použitou metodou sběru dat je dotazník. Výsledky výzkumu jsou prezentovány v empirické části, kde jsou dále diskutovány. Klíčová slova: Stres, stresor, maturitní zkouška, gymnázium, copingové strategiecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectstress|stressor|graduation exam|grammar school|coping strategies|educationen_US
dc.subjectstres|stresor|maturitní zkouška|gymnázium|copingové strategie|pedagogikacs_CZ
dc.titlePůsobení stresorů na studenty gymnázia při maturitní zkoušcecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-05
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId233065
dc.title.translatedThe Effects of Stressors on Grammar School Students during Graduation Examen_US
dc.contributor.refereeSkutil, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaobírá působením stresu a stresorů na studenty gymnázia ve vztahu k maturitní zkoušce. Pozornost se soustředí také na copingové strategie, které studenti využívají při zvládání stresu. V teoretické části jsou představeny klíčové poznatky, přístupy a specifika daných oblastí, na jejichž základech je realizován výzkum. Předmětem výzkumu je popis vnímání stresu, stresorů a copingových strategií z pohledu bývalých studentů gymnázia. Použitou metodou sběru dat je dotazník. Výsledky výzkumu jsou prezentovány v empirické části, kde jsou dále diskutovány. Klíčová slova: Stres, stresor, maturitní zkouška, gymnázium, copingové strategiecs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with the effects of stress and stressors on grammar school students in relation to the graduation exam. The focus is also on coping strategies, that are being used by students for the sake of stress management. In the theoratical part, key findings, approaches and specifics of the concerned fields are being introduced, on which basis the reasearch is carried out. The research's subject is a description of the perception of stress, stressors and coping strategies from the point of view of former grammar school students. The data collection method is a questionnaire. The findings of the research are being presented in the empirical part of the thesis, where they are being further discussed. Key words Stress, stressor, graduation exam, grammar school, coping strategiesen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV