Působení stresorů na studenty gymnázia při maturitní zkoušce
The Effects of Stressors on Grammar School Students during Graduation Exam
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177040Identifikátory
SIS: 233065
Kolekce
- Kvalifikační práce [23976]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Skutil, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
5. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
stres|stresor|maturitní zkouška|gymnázium|copingové strategie|pedagogikaKlíčová slova (anglicky)
stress|stressor|graduation exam|grammar school|coping strategies|educationBakalářská práce se zaobírá působením stresu a stresorů na studenty gymnázia ve vztahu k maturitní zkoušce. Pozornost se soustředí také na copingové strategie, které studenti využívají při zvládání stresu. V teoretické části jsou představeny klíčové poznatky, přístupy a specifika daných oblastí, na jejichž základech je realizován výzkum. Předmětem výzkumu je popis vnímání stresu, stresorů a copingových strategií z pohledu bývalých studentů gymnázia. Použitou metodou sběru dat je dotazník. Výsledky výzkumu jsou prezentovány v empirické části, kde jsou dále diskutovány. Klíčová slova: Stres, stresor, maturitní zkouška, gymnázium, copingové strategie
The bachelor's thesis deals with the effects of stress and stressors on grammar school students in relation to the graduation exam. The focus is also on coping strategies, that are being used by students for the sake of stress management. In the theoratical part, key findings, approaches and specifics of the concerned fields are being introduced, on which basis the reasearch is carried out. The research's subject is a description of the perception of stress, stressors and coping strategies from the point of view of former grammar school students. The data collection method is a questionnaire. The findings of the research are being presented in the empirical part of the thesis, where they are being further discussed. Key words Stress, stressor, graduation exam, grammar school, coping strategies