Branding strategies on Instagram among female freelance photojournalists
Brandingové strategie na Instagramu mezi nezávislými fotoreportérkami
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176363Identifikátory
SIS: 245255
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lábová, Sandra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Journalism, Media and Globalisation
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
13. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Fotoreportéři, online osobní branding, úrovně značky, branding na Instagramu, branding sociálních médií pro novinářeKlíčová slova (anglicky)
Photojournalists, online personal branding, branding levels, branding on Instagram, social media branding for journalistsBibliographic note MAGNANI, Amanda (2022) Branding strategies on Instagram among female freelance photojournalists 59p. Master thesis. Charles University, Faculty of Social Sciences, Institute of Communication Studies and Journalism, Supervisor doc. PhDr. Alice Němcová Tejkalová, Ph.D. Abstract As journalism jobs become more precarious and scarce, journalists, especially freelancers, resort to personal branding on social media. For female freelance photojournalists, the situation is even more appalling. Yet, no previous studies have been found to address their online branding. In response to this gap, this study aimed to understand how women freelance photojournalists build their brands on Instagram. In order to do that, this qualitative cross-cultural study resorted to semi-structured interviews with ten female freelance photojournalists from eight different countries and analysed the data collected through the use of grounded theory. The study resorted to Labrecque et al.'s (2011) understanding of online personal branding; Molyneux et al.'s (2017) branding levels and Shoemaker and Reese's (2016) hierarchy of influences model; and Hermida and Mellado's (2020) Mapping Forms of Journalistic Norms and Practices on Twitter and Instagram. Keywords Photojournalists; online personal branding; branding levels;...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Proces založení a tvorby oděvní značky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠvach, Martin (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)Datum obhajoby: 15. 6. 2015vii Abstrakt Bakalářská práce "Proces založení a řízení módní značky" pojednává o tom, jak založit a vytvořit oděvní značku, jak zpracovat její podnikatelský plán a jaké metody a techniky k tvorbě značky využít. Nejprve ... -
Možnosti využití brandingu v rámci organizačních struktur vysokých škol na příkladu Univerzity Karlovy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠimoník, Filip (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 13. 6. 2018 -
City branding krajských měst v Česku
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOJenček, Lubor (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2020)Datum obhajoby: 25. 6. 2020Lubor JENČEK: City branding krajských měst v Česku Abstract This thesis deals with city branding of Czech regional capital cities. Its goal is to compare city branding of Czech regional capital cities and reveal a functional ...