Zobrazit minimální záznam

Strange functions in mathematical analysis
dc.contributor.advisorRmoutil, Martin
dc.creatorFrantál, Jiří
dc.date.accessioned2022-10-04T14:24:59Z
dc.date.available2022-10-04T14:24:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176262
dc.description.abstractThis work contains a collection of strange functions that, with their properties, break the school intuition of students in some way. In the first part of this work, an analysis of the available teaching materials (textbooks, summary collections and educational videos) is carried out. The results of this analysis are subsequently a guide for the selection of specific functions in the second part. Functions are divided into three groups according to whether their properties contradict the intuition of continuity, derivative or integral. Important part of the work are graphs of the functions drawn by the Wolfram Mathematica.en_US
dc.description.abstractTato práce obsahuje kolekci podivných funkcí, které svými vlastnostmi nějakým způsobem narušují školní intuici žáků. V první části práce je provedena analýza dostupných výukových materiálů (učebnic, souhrnných sbírek a výukových videí), jejíž výsledky jsou pak vodítkem pro výběr konkrétních funkcí v části druhé. Funkce jsou rozděleny do tří částí podle toho, jestli jsou jejich vlastnosti v rozporu s intuicí o spojitosti, derivaci nebo integrálu. Významnou částí práce jsou rovněž grafy jednotlivých funkcí vykreslované programem Wolfram Mathematica.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectreal function of one real variable|continuity|differentiation|monotonicityen_US
dc.subjectreálná funkce reálné proměnné|spojitost|derivace|monotoniecs_CZ
dc.titlePodivné funkce v matematické analýzecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-13
dc.description.departmentDepartment of Mathematics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId225384
dc.title.translatedStrange functions in mathematical analysisen_US
dc.contributor.refereeStaněk, Jakub
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Mathematics for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Computer Science for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství matematiky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství informatiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Mathematics for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství matematiky pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství matematiky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství informatiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Mathematics for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Computer Science for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství matematiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Mathematics for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce obsahuje kolekci podivných funkcí, které svými vlastnostmi nějakým způsobem narušují školní intuici žáků. V první části práce je provedena analýza dostupných výukových materiálů (učebnic, souhrnných sbírek a výukových videí), jejíž výsledky jsou pak vodítkem pro výběr konkrétních funkcí v části druhé. Funkce jsou rozděleny do tří částí podle toho, jestli jsou jejich vlastnosti v rozporu s intuicí o spojitosti, derivaci nebo integrálu. Významnou částí práce jsou rovněž grafy jednotlivých funkcí vykreslované programem Wolfram Mathematica.cs_CZ
uk.abstract.enThis work contains a collection of strange functions that, with their properties, break the school intuition of students in some way. In the first part of this work, an analysis of the available teaching materials (textbooks, summary collections and educational videos) is carried out. The results of this analysis are subsequently a guide for the selection of specific functions in the second part. Functions are divided into three groups according to whether their properties contradict the intuition of continuity, derivative or integral. Important part of the work are graphs of the functions drawn by the Wolfram Mathematica.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV