Zobrazit minimální záznam

Narratological category of the narrator and its use in the didactic context
dc.contributor.advisorKrálíková, Andrea
dc.creatorPřidalová, Nikola
dc.date.accessioned2022-10-04T17:45:28Z
dc.date.available2022-10-04T17:45:28Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176245
dc.description.abstractThe key focus of this master thesis is to transform the problem of narrator into school environment along with other categories related to various modes of narratives. The first chapter analyzes coursebooks of literary theory used in high schools that have been published since late 1980s up to present where the definition of narrator takes place. The goal is to stress out the narrator approach in didactic texts and its major differences in interpretations of another thesis from the field of narratology. The second chapter includes the key objectives of the thesis and represents didactical transformation of mentioned terms, which is based on the critical reflection of the coursebooks. The conclusion is composed of practical handouts consisted of foreign and native text extracts and includes related questions concerning particular narrative term.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce si klade za cíl pokusit se transformovat do školního prostředí naratologickou problematiku vypravěče i další kategorie spjaté se způsobem vyprávění. V první kapitole jsou analyzovány učebnice literární teorie pro střední školy, jež byly vydány od konce 80. let 20. století po současnost a v nichž se objevuje definice vypravěče. Má ukázat, jakým způsobem je vypravěč pojímán v didakticky zaměřených textech a v čem se jeho výklad liší oproti odborným textům z oblasti naratologie. Druhá kapitola je pak jádrem práce a představuje didaktickou transformaci představených pojmů, jež vychází právě z předchozí kritické reflexe učebnic. Závěr práce pak tvoří pracovní listy s úryvky z děl světové i domácí literatury a s otázkami týkajícími se sledovaného narativního pojmu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectnarrator|coursebooks of literary theory|didactic environment|focalization|narratives|types of speeches|characters thinking|mediationen_US
dc.subjectvypravěč|učebnice literární teorie|didaktické prostředí|fokalizace|literární vyprávění|typy promluv|myšlení postav|zprostředkovanostcs_CZ
dc.titleNaratologická kategorie vypravěče a její využití v didaktickém kontextucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-07
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId226342
dc.title.translatedNarratological category of the narrator and its use in the didactic contexten_US
dc.contributor.refereeBílek, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literatureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce si klade za cíl pokusit se transformovat do školního prostředí naratologickou problematiku vypravěče i další kategorie spjaté se způsobem vyprávění. V první kapitole jsou analyzovány učebnice literární teorie pro střední školy, jež byly vydány od konce 80. let 20. století po současnost a v nichž se objevuje definice vypravěče. Má ukázat, jakým způsobem je vypravěč pojímán v didakticky zaměřených textech a v čem se jeho výklad liší oproti odborným textům z oblasti naratologie. Druhá kapitola je pak jádrem práce a představuje didaktickou transformaci představených pojmů, jež vychází právě z předchozí kritické reflexe učebnic. Závěr práce pak tvoří pracovní listy s úryvky z děl světové i domácí literatury a s otázkami týkajícími se sledovaného narativního pojmu.cs_CZ
uk.abstract.enThe key focus of this master thesis is to transform the problem of narrator into school environment along with other categories related to various modes of narratives. The first chapter analyzes coursebooks of literary theory used in high schools that have been published since late 1980s up to present where the definition of narrator takes place. The goal is to stress out the narrator approach in didactic texts and its major differences in interpretations of another thesis from the field of narratology. The second chapter includes the key objectives of the thesis and represents didactical transformation of mentioned terms, which is based on the critical reflection of the coursebooks. The conclusion is composed of practical handouts consisted of foreign and native text extracts and includes related questions concerning particular narrative term.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV