MFF Karlovy Vary: Budování identity festivalu v letech 1990-1994
Karlovy Vary International Film Festival Identity Construction from 1990 to 1994
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175590Identifikátory
SIS: 218175
Kolekce
- Kvalifikační práce [23976]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klimeš, Ivan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filmová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra filmových studií
Datum obhajoby
6. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary|festivalová identita|filmová festivalová studia|národní identita|festivalová programovací strategieKlíčová slova (anglicky)
Karlovy Vary International Film Festival|festival identity|film festival studies|national identity|film festival programmingCílem této práce je rozpoznání a popsání aspektů, které měly vliv na budování identity Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary v časovém rozmezí let 1990 až 1994. Na pozadí společensko-politických změn první poloviny 90. let v Československu a posléze v České republice zkoumá organizační a koncepční proměny jednotlivých festivalových ročníků. Případová studie vychází z interdisciplinárního oboru filmových festivalových studií, v jejichž rámci jsou festivaly vnímány jako místa protínajících se diskurzů a praktik. Proces budování identity je zde sledován v rámci několik možných os výzkumu festivalů tak, jak byly navrženy Skadi Loist a Marijke de Valck. Konkrétně osy programové (filmové), ekonomické a institucionální, které umožňují nahlížet na kurátorské volby, ekonomickou roli festivalu i vnitřní organizační změny v kontextu filmového průmyslu země a mezinárodního filmového festivalového okruhu.
The purpose of this dissertation is recognition and description of various aspects which had an effect on the identity formation of the Karlovy Vary International Film Festival within the timeframe from 1990 to 1994. Within the context of socio-political changes of the first half of the 1990s in Czechoslovakia (and later Czech Republic), it explores the organisational and conceptional changes of each festival volume. This case study is based on an interdisciplinary field of Film festival studies, which perceives festivals as places of interconnected discourses and practices. The process of identity formation is herein examined in terms of several possible axes of festival research, based on classification suggested by Skadi Loist and Marijke de Valck. Specifically, the programme (film) axis as well as the economical and institutional axes, which enable to assess curatorial decisions, economical function of the festival and its inner organisational changes in the context of both national film industry and international film festival circuit.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Analýza komunikačních aktivit 3.ročníku festivalu světla SIGNAL v roce 2015
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLoušová, Barbora (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)Datum obhajoby: 13. 6. 2016(abstrakt) Bakalářská práce "Analýza komunikačních aktivit 3. ročníku festivalu světla SIGNAL v roce 2015" si klade za cíl představit možnosti organizací pořádající kulturní události z hlediska jejich komunikačních aktivit ... -
Srovnávací studie marketingové komunikace Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Jihlava a Academia film Olomouc v roce 2012
Výsledek obhajoby: OBHÁJENODrozdová, Alexandra (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2013)Datum obhajoby: 18. 6. 2013The aim of this thesis is to describe the phenomenon of documentary film festival marketing communications in domestic environment. It does so by synthesis of knowledge from several theoretic marketing fields with practical ... -
Das Prager Theaterfestival deutscher Sprache und seine Bedeutung für die deutsch-tschechischen Kulturbeziehungen nach dem Jahre 1989. Reflexion des historischen Kontextes
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHložková, Dominika (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2013)Datum obhajoby: 29. 1. 2013Bakalářská práce "Pražský divadelní festival německého jazyka a jeho význam pro česko- německé kulturní vztahy po roce 1989. Reflexe historického kontextu." se zabývá tématem německé kultury na českém území, a ...