Psychosociální pracovní zátěž v organizacích HORECA (Hotely, Restaurace, Kavárny)
Psychosocial workload in HORECA (Hotels, Restaurants, Cafés) organisations
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175432Identifikátory
SIS: 222830
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Záškodná, Helena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
6. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
psychosociální faktory|pracovní zátěž|pracovní stres|bezpečnost práce|bezpečnost a ochrana zdraví|HORECAKlíčová slova (anglicky)
psychosocial factors|workload|work stress|work safety|safety and health protection|HORECA4 Abstrakt Bakalářská práce se věnuje problematice psychosociální pracovní zátěže v organizacích HORECA (hotely, restaurace, kavárny). Cílem práce je identifikovat a popsat hlavní psychosociální faktory pracovní zátěže s ohledem na specifika sektoru HORECA, který zahrnuje hotelnictví a různé druhy gastronomických zařízení. Práce se nejprve zabývá problematikou pracovní zátěže a stresu. Dále je pozornost soustředěna na obecná pojetí psychosociálních faktorů pracovní zátěže dle kategorizace stanovené Světovou zdravotnickou organizací. Následující část práce se věnuje charakteristice organizací HORECA se zaměřením na hlavní psychosociální faktory pracovní zátěže nejčastěji se vyskytující v příslušném sektoru. V práci je zároveň reflektována aktuální pandemická situace s Covid- 19. Součástí práce je i kvantitativní empirické šetření, jehož cílem je zjistit subjektivně vnímanou zátěž u hlavních faktorů psychosociální pracovní zátěže zaměstnanců v organizacích HORECA. Klíčová slova psychosociální faktory, pracovní zátěž, pracovní stres, bezpečnost práce, bezpečnost a ochrana zdraví, HORECA (Hotely, Restaurace, Kavárny)
5 Abstract The bachelor thesis deals with the issue of psychosocial workload in HORECA organizations (hotels, restaurants, cafes). The aim of the thesis is to identify and describe the main psychosocial factors of workload with regard to the specifics of the HORECA sector, which includes the hotel industry and various types of catering establishments. The thesis firstly deals with the issue of workload and stress. Next, the focus is on the general concept of psychosocial factors of workload according to the categorization established by the World Health Organization. The following part of the thesis is devoted to the characteristics of HORECA organizations, focusing on the main psychosocial factors of workload most commonly found in the respective sector. The thesis also reflects on the current pandemic situation with Covid-19. The thesis also includes a quantitative empirical investigation to determine the subjectively perceived burden for the main factors of psychosocial workload of employees in HORECA organizations. Key words psychosocial factors, workload, work stress, work safety, safety and health protection, HORECA (Hotels, Restaurants, Cafes)