Zobrazit minimální záznam

Video game playing as a component and factor forming an identity
dc.contributor.advisorMlynář, Jakub
dc.creatorMíka, David Tomáš
dc.date.accessioned2022-08-24T10:26:00Z
dc.date.available2022-08-24T10:26:00Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175101
dc.description.abstractMain focus of this work is to examine whether video gaming experience has an impact on a person's identity. As the impact has been proven during the personal practical research, this work further tries to explain how exactly these two variables - videogames and identity - corelate with each other. This work also tries to describe how exactly the gaming influence manifests within and upon a person's identity. These descriptions and explanations are often done through citing real quotes of casual to semi-hardcore gamers, gathered with self-made interviews. Main topics in this work are: change of identity, perception of reality, world knowledge and worldview, personal values and morality beliefs, strong and important relationships and human connections, memory recalling and lastly, media comparison. Keywords: video games, identity, Self, interview, impact and change, world perception, memory, immersion.en_US
dc.description.abstractHlavním cílem této práce je prozkoumat, zda má videoherní zážitek vliv na identitu. Jelikož byl vliv na identitu během vlastního praktického výzkumu potvrzen, tato práce se nadále pokouší vysvětlit, jak přesně tyto dvě proměnné - videohry a identita - navzájem korelují. Tato práce se také pokouší popsat, jak přesně se herní vliv projevuje při dopadu na identitu. Tyto popisy a vysvětlení jsou často docíleny skrze citování autentických výroků příležitostných až polo- profesionálních hráčů, získaných skrze autorsky vedené rozhovory. Hlavními tématy této práce jsou: změna identity, vnímání reality, přehled o světě a světonázor, osobní hodnoty a morální přesvědčení, silné a důležité lidské vztahy a konexe, vzpomínání a nakonec, porovnání médií. Klíčová slova: video hry, identita, Já, rozhovor, dopad a změna, vnímání světa, paměť, pohlcení.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectidentita|počítačové hry|videohry|popkulturacs_CZ
dc.subjectidentity|computer games|video games|pop cultureen_US
dc.titleHraní videoher jako komponenta a faktor utvářející identitucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-17
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId232205
dc.title.translatedVideo game playing as a component and factor forming an identityen_US
dc.contributor.refereeŠubrt, Jiří
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHlavním cílem této práce je prozkoumat, zda má videoherní zážitek vliv na identitu. Jelikož byl vliv na identitu během vlastního praktického výzkumu potvrzen, tato práce se nadále pokouší vysvětlit, jak přesně tyto dvě proměnné - videohry a identita - navzájem korelují. Tato práce se také pokouší popsat, jak přesně se herní vliv projevuje při dopadu na identitu. Tyto popisy a vysvětlení jsou často docíleny skrze citování autentických výroků příležitostných až polo- profesionálních hráčů, získaných skrze autorsky vedené rozhovory. Hlavními tématy této práce jsou: změna identity, vnímání reality, přehled o světě a světonázor, osobní hodnoty a morální přesvědčení, silné a důležité lidské vztahy a konexe, vzpomínání a nakonec, porovnání médií. Klíčová slova: video hry, identita, Já, rozhovor, dopad a změna, vnímání světa, paměť, pohlcení.cs_CZ
uk.abstract.enMain focus of this work is to examine whether video gaming experience has an impact on a person's identity. As the impact has been proven during the personal practical research, this work further tries to explain how exactly these two variables - videogames and identity - corelate with each other. This work also tries to describe how exactly the gaming influence manifests within and upon a person's identity. These descriptions and explanations are often done through citing real quotes of casual to semi-hardcore gamers, gathered with self-made interviews. Main topics in this work are: change of identity, perception of reality, world knowledge and worldview, personal values and morality beliefs, strong and important relationships and human connections, memory recalling and lastly, media comparison. Keywords: video games, identity, Self, interview, impact and change, world perception, memory, immersion.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV