Hraní videoher jako komponenta a faktor utvářející identitu
Video game playing as a component and factor forming an identity
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175101Identifikátory
SIS: 232205
Kolekce
- Kvalifikační práce [23727]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šubrt, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
17. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
identita|počítačové hry|videohry|popkulturaKlíčová slova (anglicky)
identity|computer games|video games|pop cultureHlavním cílem této práce je prozkoumat, zda má videoherní zážitek vliv na identitu. Jelikož byl vliv na identitu během vlastního praktického výzkumu potvrzen, tato práce se nadále pokouší vysvětlit, jak přesně tyto dvě proměnné - videohry a identita - navzájem korelují. Tato práce se také pokouší popsat, jak přesně se herní vliv projevuje při dopadu na identitu. Tyto popisy a vysvětlení jsou často docíleny skrze citování autentických výroků příležitostných až polo- profesionálních hráčů, získaných skrze autorsky vedené rozhovory. Hlavními tématy této práce jsou: změna identity, vnímání reality, přehled o světě a světonázor, osobní hodnoty a morální přesvědčení, silné a důležité lidské vztahy a konexe, vzpomínání a nakonec, porovnání médií. Klíčová slova: video hry, identita, Já, rozhovor, dopad a změna, vnímání světa, paměť, pohlcení.
Main focus of this work is to examine whether video gaming experience has an impact on a person's identity. As the impact has been proven during the personal practical research, this work further tries to explain how exactly these two variables - videogames and identity - corelate with each other. This work also tries to describe how exactly the gaming influence manifests within and upon a person's identity. These descriptions and explanations are often done through citing real quotes of casual to semi-hardcore gamers, gathered with self-made interviews. Main topics in this work are: change of identity, perception of reality, world knowledge and worldview, personal values and morality beliefs, strong and important relationships and human connections, memory recalling and lastly, media comparison. Keywords: video games, identity, Self, interview, impact and change, world perception, memory, immersion.