Zobrazit minimální záznam

Content analysis of negative political communication on Twitter
dc.contributor.advisorLinek, Lukáš
dc.creatorKliková, Markéta
dc.date.accessioned2022-08-24T10:39:59Z
dc.date.available2022-08-24T10:39:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174979
dc.description.abstractThis bachelor thesis aims to examine political communication with a closer focus on the concept of negativity. Content analysis is subjected to posts on the social media Twitter shared by the leaders of selected Czech political parties in the given period before the elections to the Chamber of Deputies in 2021. The individual tweets are classified into categories, which analyze in more detail whether these tweets are positive or negative. For negative tweets, their content and the target of this negativity is further analyzed. The frequency with which the tweets were shared by individual political leaders in a given period is also monitored. Based on this analysis, the work draws conclusions about how selected political actors in the period under review communicated with the public and, more specifically, how they used the concept of negativity in their political communication. The structure of this work is divided into theoretical, methodological and analytical part. The theoretical part defines the context of political communication and political marketing, along with new media and the specifics they bring to this communication. Furthermore, the concept of negativity in political communication, its use, division in terms of content and also its effects are defined. Positivity is also described as...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce si klade za cíl výzkum politické komunikace s bližším zaměřením na negativitu. Obsahové analýze podrobuje příspěvky na sociálním médiu Twitter sdílené předsedy vybraných českých politických stran ve vytyčeném období před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2021. Jednotlivé příspěvky jsou roztříděny do kategorií, pomocí nichž je podrobněji analyzováno, zda je tón daného sdělení pozitivní či negativní. U negativních příspěvků je dále analyzován jejich cíl a obsah. Sledována je také frekvence, s jakou byly příspěvky v daném období jednotlivými politickými aktéry sdíleny. Na základě této analýzy práce vyvozuje závěry o tom, jak vybraní političtí aktéři ve sledovaném období komunikovali s veřejností a konkrétněji, jak přitom ve své politické komunikaci využívali konceptu negativity. Struktura práce je rozvržena na teoretickou, metodologickou a analytickou část. V teoretické části je definován kontext politické komunikace a politického marketingu spolu s novými médii a specifiky, které do této komunikace vnáší. Dále je zde vymezen koncept negativity v politické komunikaci, její užití, dělení z hlediska obsahu a také její účinky. Jako její protipól je popsána také pozitivita. V metodologické části je představen cíl práce spolu s výzkumnou otázkou a předloženy jsou i hypotézy,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvolební kampaně|sociální média|politické strany|obsahová analýza|politická komunikace|negativita|Twittercs_CZ
dc.subjectelection campaigns|social media|political parties|content analysis|political communication|negativity|Twitteren_US
dc.titleObsahová analýza negativní politické komunikace na Twitterucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-17
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId243364
dc.title.translatedContent analysis of negative political communication on Twitteren_US
dc.contributor.refereeSládek, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologicko-ekonomická studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology with Economicsen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologicko-ekonomická studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology with Economicsen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce si klade za cíl výzkum politické komunikace s bližším zaměřením na negativitu. Obsahové analýze podrobuje příspěvky na sociálním médiu Twitter sdílené předsedy vybraných českých politických stran ve vytyčeném období před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2021. Jednotlivé příspěvky jsou roztříděny do kategorií, pomocí nichž je podrobněji analyzováno, zda je tón daného sdělení pozitivní či negativní. U negativních příspěvků je dále analyzován jejich cíl a obsah. Sledována je také frekvence, s jakou byly příspěvky v daném období jednotlivými politickými aktéry sdíleny. Na základě této analýzy práce vyvozuje závěry o tom, jak vybraní političtí aktéři ve sledovaném období komunikovali s veřejností a konkrétněji, jak přitom ve své politické komunikaci využívali konceptu negativity. Struktura práce je rozvržena na teoretickou, metodologickou a analytickou část. V teoretické části je definován kontext politické komunikace a politického marketingu spolu s novými médii a specifiky, které do této komunikace vnáší. Dále je zde vymezen koncept negativity v politické komunikaci, její užití, dělení z hlediska obsahu a také její účinky. Jako její protipól je popsána také pozitivita. V metodologické části je představen cíl práce spolu s výzkumnou otázkou a předloženy jsou i hypotézy,...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis aims to examine political communication with a closer focus on the concept of negativity. Content analysis is subjected to posts on the social media Twitter shared by the leaders of selected Czech political parties in the given period before the elections to the Chamber of Deputies in 2021. The individual tweets are classified into categories, which analyze in more detail whether these tweets are positive or negative. For negative tweets, their content and the target of this negativity is further analyzed. The frequency with which the tweets were shared by individual political leaders in a given period is also monitored. Based on this analysis, the work draws conclusions about how selected political actors in the period under review communicated with the public and, more specifically, how they used the concept of negativity in their political communication. The structure of this work is divided into theoretical, methodological and analytical part. The theoretical part defines the context of political communication and political marketing, along with new media and the specifics they bring to this communication. Furthermore, the concept of negativity in political communication, its use, division in terms of content and also its effects are defined. Positivity is also described as...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV