Obsahová analýza negativní politické komunikace na Twitteru
Content analysis of negative political communication on Twitter
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174979Identifikátory
SIS: 243364
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sládek, Jan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologicko-ekonomická studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
17. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
volební kampaně|sociální média|politické strany|obsahová analýza|politická komunikace|negativita|TwitterKlíčová slova (anglicky)
election campaigns|social media|political parties|content analysis|political communication|negativity|TwitterTato bakalářská práce si klade za cíl výzkum politické komunikace s bližším zaměřením na negativitu. Obsahové analýze podrobuje příspěvky na sociálním médiu Twitter sdílené předsedy vybraných českých politických stran ve vytyčeném období před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2021. Jednotlivé příspěvky jsou roztříděny do kategorií, pomocí nichž je podrobněji analyzováno, zda je tón daného sdělení pozitivní či negativní. U negativních příspěvků je dále analyzován jejich cíl a obsah. Sledována je také frekvence, s jakou byly příspěvky v daném období jednotlivými politickými aktéry sdíleny. Na základě této analýzy práce vyvozuje závěry o tom, jak vybraní političtí aktéři ve sledovaném období komunikovali s veřejností a konkrétněji, jak přitom ve své politické komunikaci využívali konceptu negativity. Struktura práce je rozvržena na teoretickou, metodologickou a analytickou část. V teoretické části je definován kontext politické komunikace a politického marketingu spolu s novými médii a specifiky, které do této komunikace vnáší. Dále je zde vymezen koncept negativity v politické komunikaci, její užití, dělení z hlediska obsahu a také její účinky. Jako její protipól je popsána také pozitivita. V metodologické části je představen cíl práce spolu s výzkumnou otázkou a předloženy jsou i hypotézy,...
This bachelor thesis aims to examine political communication with a closer focus on the concept of negativity. Content analysis is subjected to posts on the social media Twitter shared by the leaders of selected Czech political parties in the given period before the elections to the Chamber of Deputies in 2021. The individual tweets are classified into categories, which analyze in more detail whether these tweets are positive or negative. For negative tweets, their content and the target of this negativity is further analyzed. The frequency with which the tweets were shared by individual political leaders in a given period is also monitored. Based on this analysis, the work draws conclusions about how selected political actors in the period under review communicated with the public and, more specifically, how they used the concept of negativity in their political communication. The structure of this work is divided into theoretical, methodological and analytical part. The theoretical part defines the context of political communication and political marketing, along with new media and the specifics they bring to this communication. Furthermore, the concept of negativity in political communication, its use, division in terms of content and also its effects are defined. Positivity is also described as...