Show simple item record

Hannah Arendt's conception of authority and its pedagogical context
dc.contributor.advisorStrouhal, Martin
dc.creatorPetr, Damián
dc.date.accessioned2022-07-25T13:22:51Z
dc.date.available2022-07-25T13:22:51Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174606
dc.description.abstractThis thesis deals with the philosopher Hannah Arendt's concept of authority and its pedagogical context. The work is first based on the etymology of the word, which helps the reader to grasp the very essence of the concept. In the subsequent part, the reader is acquainted with the historical development of the concept of authority as perceived by the author herself. Further on, the diploma thesis deals with specific topics related to the central concept of authority. The aim of this entirely theoretical work is to describe the topic of authority through the author's thought process and to deduce its pedagogical connections, which are discussed towards the end of the work.en_US
dc.description.abstractPředkládaná práce se zabývá pojetím autority u filosofky Hannah Arendt a jeho pedagogickými souvislostmi. Práce nejprve vychází z etymologie slova, která čtenáři pomáhá uchopit samotnou podstatu pojmu. V navazující části se čtenář seznamuje s historickým vývojem tématu autorita tak, jak ho vnímala samotná autorka. Dále se diplomová práce věnuje již konkrétním tématům, vztahujícím se k ústřednímu pojmu autorita. Cílem této zcela teoretické práce je popsat skrze myšlenkový proces autorky její pojetí tématu autority a vyvodit jeho pedagogické souvislosti, jež jsou rozebírány ke konci práce.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectHannah Arendt|římská triáda|autorita|tradice|náboženství|politika|morálka|svobodacs_CZ
dc.subjectHannah Arendt|Roman triad|Authority|Tradition|Religion|Politics|Morality|Freedomen_US
dc.titlePojetí autority u Hannah Arendt a jeho pedagogické souvislostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-21
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId246528
dc.title.translatedHannah Arendt's conception of authority and its pedagogical contexten_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná práce se zabývá pojetím autority u filosofky Hannah Arendt a jeho pedagogickými souvislostmi. Práce nejprve vychází z etymologie slova, která čtenáři pomáhá uchopit samotnou podstatu pojmu. V navazující části se čtenář seznamuje s historickým vývojem tématu autorita tak, jak ho vnímala samotná autorka. Dále se diplomová práce věnuje již konkrétním tématům, vztahujícím se k ústřednímu pojmu autorita. Cílem této zcela teoretické práce je popsat skrze myšlenkový proces autorky její pojetí tématu autority a vyvodit jeho pedagogické souvislosti, jež jsou rozebírány ke konci práce.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the philosopher Hannah Arendt's concept of authority and its pedagogical context. The work is first based on the etymology of the word, which helps the reader to grasp the very essence of the concept. In the subsequent part, the reader is acquainted with the historical development of the concept of authority as perceived by the author herself. Further on, the diploma thesis deals with specific topics related to the central concept of authority. The aim of this entirely theoretical work is to describe the topic of authority through the author's thought process and to deduce its pedagogical connections, which are discussed towards the end of the work.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV