dc.contributor.advisor | Strouhal, Martin | |
dc.creator | Petr, Damián | |
dc.date.accessioned | 2022-07-25T13:22:51Z | |
dc.date.available | 2022-07-25T13:22:51Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/174606 | |
dc.description.abstract | This thesis deals with the philosopher Hannah Arendt's concept of authority and its pedagogical context. The work is first based on the etymology of the word, which helps the reader to grasp the very essence of the concept. In the subsequent part, the reader is acquainted with the historical development of the concept of authority as perceived by the author herself. Further on, the diploma thesis deals with specific topics related to the central concept of authority. The aim of this entirely theoretical work is to describe the topic of authority through the author's thought process and to deduce its pedagogical connections, which are discussed towards the end of the work. | en_US |
dc.description.abstract | Předkládaná práce se zabývá pojetím autority u filosofky Hannah Arendt a jeho pedagogickými souvislostmi. Práce nejprve vychází z etymologie slova, která čtenáři pomáhá uchopit samotnou podstatu pojmu. V navazující části se čtenář seznamuje s historickým vývojem tématu autorita tak, jak ho vnímala samotná autorka. Dále se diplomová práce věnuje již konkrétním tématům, vztahujícím se k ústřednímu pojmu autorita. Cílem této zcela teoretické práce je popsat skrze myšlenkový proces autorky její pojetí tématu autority a vyvodit jeho pedagogické souvislosti, jež jsou rozebírány ke konci práce. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Hannah Arendt|římská triáda|autorita|tradice|náboženství|politika|morálka|svoboda | cs_CZ |
dc.subject | Hannah Arendt|Roman triad|Authority|Tradition|Religion|Politics|Morality|Freedom | en_US |
dc.title | Pojetí autority u Hannah Arendt a jeho pedagogické souvislosti | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-06-21 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 246528 | |
dc.title.translated | Hannah Arendt's conception of authority and its pedagogical context | en_US |
dc.contributor.referee | Koťa, Jaroslav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná práce se zabývá pojetím autority u filosofky Hannah Arendt a jeho pedagogickými souvislostmi. Práce nejprve vychází z etymologie slova, která čtenáři pomáhá uchopit samotnou podstatu pojmu. V navazující části se čtenář seznamuje s historickým vývojem tématu autorita tak, jak ho vnímala samotná autorka. Dále se diplomová práce věnuje již konkrétním tématům, vztahujícím se k ústřednímu pojmu autorita. Cílem této zcela teoretické práce je popsat skrze myšlenkový proces autorky její pojetí tématu autority a vyvodit jeho pedagogické souvislosti, jež jsou rozebírány ke konci práce. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the philosopher Hannah Arendt's concept of authority and its pedagogical context. The work is first based on the etymology of the word, which helps the reader to grasp the very essence of the concept. In the subsequent part, the reader is acquainted with the historical development of the concept of authority as perceived by the author herself. Further on, the diploma thesis deals with specific topics related to the central concept of authority. The aim of this entirely theoretical work is to describe the topic of authority through the author's thought process and to deduce its pedagogical connections, which are discussed towards the end of the work. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |