Zobrazit minimální záznam

Memory Functions in Children with Intellectual Disability
dc.contributor.advisorMaulisová, Alice
dc.creatorHanzlíčková, Lucie
dc.date.accessioned2022-07-25T12:40:05Z
dc.date.available2022-07-25T12:40:05Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174487
dc.description.abstractThe diploma thesis called Memory functions in children with intellectual dissability is devoted to mapping cognitive functions, specifically with a focus on memory functions in children with diagnostically confirmed the mild mental retardation. The origin of the thesis is associated and based on the standardization of incipient Neuropsychological Battery for Children (NB-C) and with the necessity to validate the method in different clinical groups. The aim was to assess how children with cognitive deficits, especially with the mild mental retardation, react and score in the memory's subtests. The main goal of this thesis is to assess the level of memory functions of these children. Furthermore, attention is focused on the comparison of key memory's domains based on the administration of the Neuropsychological Battery for Children and the inteligence test WISC- III in comparison with a comparative group of children without cognitive deficits. The theoretical and literary review section is focused on three key areas. The first of them presents the topic of memory, its distribution within the framework of the processes and systems, currently diagnostic methods, and also the development of memory functions. The following chapter focuses on disorders of the intellect, the terminological background of...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Paměťové funkce u dětí s poruchou intelektu se věnuje zmapování kognitivních funkcí, specificky se zaměřením na paměťové funkce, u dětí s diagnosticky potvrzenou lehkou mentální retardací. Práce je spojena se standardizací nově vznikající Neuropsychologické baterie pro děti (NB-D) a s potřebou validovat metodu na různých klinických skupinách. Snahou bylo posoudit, jakým způsobem reagují a skórují děti s lehkým kognitivním oslabením v paměťových subtestech. Hlavním cílem práce je posoudit úroveň paměťových funkcí těchto dětí. Dále je zaměřena pozornost na srovnání stěžejních paměťových funkcí vycházejících z administrace Neuropsychologické baterie pro děti a inteligenčního testu WISC-III v porovnání s kontrolní skupinou dětí s inteligenčním výkonem v pásmu normy. Část literárně-přehledová se zaměřuje na tři stěžejní oblasti. První z nich představuje téma pamětí, její rozdělení z hlediska procesů i systémů, aktuálně používané diagnostické metody, ale i vývoj paměťových funkcí v rámci ontogeneze. Následuje kapitola se zaměřením na poruchy intelektu, v rámci nichž je věnována pozornost terminologickému ukotvení pojmů, inteligenci, mentální retardaci, ale i klasifikaci dle aktuálně platných manuálů. Teoretická část je završena kapitolou o lehké formě poruchy intelektu a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpaměť|paměťové funkce|porucha intelektu|lehká mentální retardace|Neuropsychologická baterie pro dětics_CZ
dc.subjectmemory|memory's functions|intellectual disability|mild mental retardation|Neuropsychological Assessment Battery for Childrenen_US
dc.titlePaměťové funkce u dětí s poruchou intelektucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-30
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId238967
dc.title.translatedMemory Functions in Children with Intellectual Disabilityen_US
dc.contributor.refereeLukavský, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Paměťové funkce u dětí s poruchou intelektu se věnuje zmapování kognitivních funkcí, specificky se zaměřením na paměťové funkce, u dětí s diagnosticky potvrzenou lehkou mentální retardací. Práce je spojena se standardizací nově vznikající Neuropsychologické baterie pro děti (NB-D) a s potřebou validovat metodu na různých klinických skupinách. Snahou bylo posoudit, jakým způsobem reagují a skórují děti s lehkým kognitivním oslabením v paměťových subtestech. Hlavním cílem práce je posoudit úroveň paměťových funkcí těchto dětí. Dále je zaměřena pozornost na srovnání stěžejních paměťových funkcí vycházejících z administrace Neuropsychologické baterie pro děti a inteligenčního testu WISC-III v porovnání s kontrolní skupinou dětí s inteligenčním výkonem v pásmu normy. Část literárně-přehledová se zaměřuje na tři stěžejní oblasti. První z nich představuje téma pamětí, její rozdělení z hlediska procesů i systémů, aktuálně používané diagnostické metody, ale i vývoj paměťových funkcí v rámci ontogeneze. Následuje kapitola se zaměřením na poruchy intelektu, v rámci nichž je věnována pozornost terminologickému ukotvení pojmů, inteligenci, mentální retardaci, ale i klasifikaci dle aktuálně platných manuálů. Teoretická část je završena kapitolou o lehké formě poruchy intelektu a...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis called Memory functions in children with intellectual dissability is devoted to mapping cognitive functions, specifically with a focus on memory functions in children with diagnostically confirmed the mild mental retardation. The origin of the thesis is associated and based on the standardization of incipient Neuropsychological Battery for Children (NB-C) and with the necessity to validate the method in different clinical groups. The aim was to assess how children with cognitive deficits, especially with the mild mental retardation, react and score in the memory's subtests. The main goal of this thesis is to assess the level of memory functions of these children. Furthermore, attention is focused on the comparison of key memory's domains based on the administration of the Neuropsychological Battery for Children and the inteligence test WISC- III in comparison with a comparative group of children without cognitive deficits. The theoretical and literary review section is focused on three key areas. The first of them presents the topic of memory, its distribution within the framework of the processes and systems, currently diagnostic methods, and also the development of memory functions. The following chapter focuses on disorders of the intellect, the terminological background of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantŠírová, Eva
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV