Zobrazit minimální záznam

The role of the educator from the point of view of inmates from the children's home with the school
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorBorešová, Hedvika
dc.date.accessioned2022-07-25T12:09:40Z
dc.date.available2022-07-25T12:09:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174469
dc.description.abstract(in English): This diploma thesis deals with the view of inmates from an orphanage with a school on the role of an educator. In the theoretical part you will learn the possibilities of alternative child care in the Czech Republic with a more detailed description of the facilities. Furthermore, the specific most common causes of placement of inmates in a children's home with a school and the conclusion of the theoretical part is devoted to a detailed description of the role of the educator - characteristics of the educator's work, necessary legislation, key competencies and necessary education of the educator. The aim of the practical part is to find out what type of educator is preferred by inmates from a children's home with a school and whether it can influence their personal development and help with subsequent resocialization. The evaluation was based on interviews that focus on the personalities of educators and relationships with them. An interview with ten inmates of one specific children's home with a school in the Central Bohemian Region was chosen as the technique of data collection from the research survey. The research questions were defined as "What should an educator be, according to the eyes of inmates in a children's home with a school?" The results show us the idea of an ideal...en_US
dc.description.abstract(česky) Tato diplomová práce se zabývá pohledem chovanců z dětského domova se školou na roli vychovatele. V teoretické části se dozvíte možnosti náhradní péče o dítě v České Republice s bližším popisem daných zařízeních. Dále pak konkrétní nejčastější příčiny umístění chovanců v dětském domově se školou a závěr teoretické časti je věnován podrobnému popisu samotné roli vychovatele - charakteristika práce vychovatele, potřebná legislativa, klíčové kompetence a potřebné vzdělání vychovatele. Cílem praktické části je zjistit názor chlapců vychovávaných v dětském domově se školou, na osobu vychovatele, jaký typ vychovatele upřednostňují a zda může ovlivnit jejich osobnostní rozvoj a pomoci k následné resocializaci. Vyhodnocení probíhalo na základě rozhovorů, které jsou zaměřené na osobnosti vychovatelů a vztahy s nimi. Technikou sběru dat výzkumného šetření byl zvolen rozhovor u šesti chovanců jednoho konkrétního dětského domova se školou ve středočeském kraji. Výzkumná otázky byla definována takto "Jaký by měl být vychovatel, dle očí chovanců v dětském domově se školou?" Výsledky nám ukazují představu vhodného vychovatele, jak ho vidí chovanci daného zařízení.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvychovatel|chovanec|dětský domov se školou|výchova|ústavní péče|osobnost vychovatele|agresecs_CZ
dc.subjecttutor|inmate|children's home with the school|education|institutional care|educationalist personality|aggressionen_US
dc.titleRole vychovatele z pohledu chovanců z dětského domova se školoucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-21
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId233560
dc.title.translatedThe role of the educator from the point of view of inmates from the children's home with the schoolen_US
dc.contributor.refereeKomárková, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programSocial Educationen_US
thesis.degree.programSociální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSocial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Tato diplomová práce se zabývá pohledem chovanců z dětského domova se školou na roli vychovatele. V teoretické části se dozvíte možnosti náhradní péče o dítě v České Republice s bližším popisem daných zařízeních. Dále pak konkrétní nejčastější příčiny umístění chovanců v dětském domově se školou a závěr teoretické časti je věnován podrobnému popisu samotné roli vychovatele - charakteristika práce vychovatele, potřebná legislativa, klíčové kompetence a potřebné vzdělání vychovatele. Cílem praktické části je zjistit názor chlapců vychovávaných v dětském domově se školou, na osobu vychovatele, jaký typ vychovatele upřednostňují a zda může ovlivnit jejich osobnostní rozvoj a pomoci k následné resocializaci. Vyhodnocení probíhalo na základě rozhovorů, které jsou zaměřené na osobnosti vychovatelů a vztahy s nimi. Technikou sběru dat výzkumného šetření byl zvolen rozhovor u šesti chovanců jednoho konkrétního dětského domova se školou ve středočeském kraji. Výzkumná otázky byla definována takto "Jaký by měl být vychovatel, dle očí chovanců v dětském domově se školou?" Výsledky nám ukazují představu vhodného vychovatele, jak ho vidí chovanci daného zařízení.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): This diploma thesis deals with the view of inmates from an orphanage with a school on the role of an educator. In the theoretical part you will learn the possibilities of alternative child care in the Czech Republic with a more detailed description of the facilities. Furthermore, the specific most common causes of placement of inmates in a children's home with a school and the conclusion of the theoretical part is devoted to a detailed description of the role of the educator - characteristics of the educator's work, necessary legislation, key competencies and necessary education of the educator. The aim of the practical part is to find out what type of educator is preferred by inmates from a children's home with a school and whether it can influence their personal development and help with subsequent resocialization. The evaluation was based on interviews that focus on the personalities of educators and relationships with them. An interview with ten inmates of one specific children's home with a school in the Central Bohemian Region was chosen as the technique of data collection from the research survey. The research questions were defined as "What should an educator be, according to the eyes of inmates in a children's home with a school?" The results show us the idea of an ideal...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV