Zobrazit minimální záznam

Specifics of elementary school supervision from the perspective of a supervisor.
dc.contributor.advisorPavlas Martanová, Veronika
dc.creatorHoppe, Dominika
dc.date.accessioned2022-04-07T09:22:25Z
dc.date.available2022-04-07T09:22:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171183
dc.description.abstractZáměrem diplomové práce je zmapovat, jak je supervizory vnímán a posuzován supervizní proces na základních školách. Snahou práce je také upozornit na význam supervize pro pedagogy hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část se zprvu zaměřuje na pojmové vymezení supervize, její funkce, formy, účastníky a supervizní kontrakt, dále se zabývá rizikovými a etickými aspekty supervize. Následující kapitola teoretické části se věnuje supervizi na základních školách a specifickým aspektům, které vnáší školství do supervizního procesu. Dále se zabývá přínosy a limity supervize v prostředí škol. Teoretická část je zakončena pohledem na výzkumy supervize realizované na českých školách. Empirická část představuje kvalitativní výzkum mířící na supervizní zkušenosti supervizorů na základních školách. Výsledky výzkumu nám ukázaly názory supervizorů v otázce povinné implementace supervize do škol. Z nich je patrné, že většina je spíše pro doporučování této služby než pro povinné zavádění, přičemž menšina je pro zavedení povinné supervize. Motivace supervizorů pro vstup do škol se dají shrnout do tří oblastí - přínosy pro supervidované, případně cílové klienty, osobní motivy a finanční jistota. Ve výzkumu se ukázaly minimální zkušenosti supervizorů se soukromou sférou školství a rozmanitost pohledů jednotlivých...cs_CZ
dc.description.abstractThe intention of the thesis is to map how the supervision process in primary schools is perceived and assessed by supervisors.The thesis also seeks to contribute and highlight the importance of supervision for mainstream educators. The theoretical part initially focuses on the conceptual definition of supervision, its functions, forms, participants and the supervision contract, and then discusses the risk and ethical aspects of supervision. The following section of the theoretical part focuses on supervision in elementary education and the specific aspects that education brings to the supervision process. It also discusses the benefits and limitations of supervision in school settings. The theoretical part concludes with a overview of research on supervision conducted in Czech schools. The empirical part focuses on the presentation of qualitative research aimed at the supervision experiences of supervisors in primary schools. The results of the research showed us the opinions of supervisors on the issue of mandatory implementation of supervision in schools. Those conclude that the majority are in favour of recommending this service rather than making it compulsory, with a minority in favour of making supervision compulsory. Supervisors' motivations for an involvement with schools can be summarised...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsupervisionen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectsupervision available for teachersen_US
dc.subjectmodels of supervisionen_US
dc.subjectsupervision rulesen_US
dc.subjectsupervizorcs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectsupervize pro učitelecs_CZ
dc.subjectmodely supervizecs_CZ
dc.subjectpravidla supervizecs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.titleSpecifika supervize realizované v základních školách z pohledu supervizoracs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId221587
dc.title.translatedSpecifics of elementary school supervision from the perspective of a supervisor.en_US
dc.contributor.refereeVozková, Anna
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csZáměrem diplomové práce je zmapovat, jak je supervizory vnímán a posuzován supervizní proces na základních školách. Snahou práce je také upozornit na význam supervize pro pedagogy hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část se zprvu zaměřuje na pojmové vymezení supervize, její funkce, formy, účastníky a supervizní kontrakt, dále se zabývá rizikovými a etickými aspekty supervize. Následující kapitola teoretické části se věnuje supervizi na základních školách a specifickým aspektům, které vnáší školství do supervizního procesu. Dále se zabývá přínosy a limity supervize v prostředí škol. Teoretická část je zakončena pohledem na výzkumy supervize realizované na českých školách. Empirická část představuje kvalitativní výzkum mířící na supervizní zkušenosti supervizorů na základních školách. Výsledky výzkumu nám ukázaly názory supervizorů v otázce povinné implementace supervize do škol. Z nich je patrné, že většina je spíše pro doporučování této služby než pro povinné zavádění, přičemž menšina je pro zavedení povinné supervize. Motivace supervizorů pro vstup do škol se dají shrnout do tří oblastí - přínosy pro supervidované, případně cílové klienty, osobní motivy a finanční jistota. Ve výzkumu se ukázaly minimální zkušenosti supervizorů se soukromou sférou školství a rozmanitost pohledů jednotlivých...cs_CZ
uk.abstract.enThe intention of the thesis is to map how the supervision process in primary schools is perceived and assessed by supervisors.The thesis also seeks to contribute and highlight the importance of supervision for mainstream educators. The theoretical part initially focuses on the conceptual definition of supervision, its functions, forms, participants and the supervision contract, and then discusses the risk and ethical aspects of supervision. The following section of the theoretical part focuses on supervision in elementary education and the specific aspects that education brings to the supervision process. It also discusses the benefits and limitations of supervision in school settings. The theoretical part concludes with a overview of research on supervision conducted in Czech schools. The empirical part focuses on the presentation of qualitative research aimed at the supervision experiences of supervisors in primary schools. The results of the research showed us the opinions of supervisors on the issue of mandatory implementation of supervision in schools. Those conclude that the majority are in favour of recommending this service rather than making it compulsory, with a minority in favour of making supervision compulsory. Supervisors' motivations for an involvement with schools can be summarised...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV