Zobrazit minimální záznam

The Issue of the Diversification of Tertiary Education
dc.contributor.advisorVlk, Aleš
dc.creatorKoziolová, Jana
dc.date.accessioned2021-12-08T13:23:42Z
dc.date.available2021-12-08T13:23:42Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/170547
dc.description.abstractObsahem práce je především charakteristika problematiky diverzifikace terciárního vzdělávání v České republice a snaha poukázat na odlišnosti v diverzifikaci terciárního vzdělávání České republiky od diverzifikace terciárního vzdělávání vyspělých států. Práce se pokusila porovnat systém terciárního vzdělávání České republiky se systémy evropských vyspělých států, které se podle studií zabývající se konkurenceschopností umísťují na předních pozicích. Konkrétně se jednalo o systémy terciárního vzdělávání Dánska a Nizozemí. Práce vychází z charakteristiky systému terciárního vzdělávání zvolených tří států, které byly analyzovány ve vztahu k tomu, do jaké míry jsou jejich systémy terciárního vzdělávání diverzifikované. Cílem práce bylo nalézt odpověď na otázku, do jaké míry je právě současná diverzifikace systému terciárního vzdělávání České republiky srovnatelná s diverzifikací struktur terciárního vzdělávání vyspělých států umísťujících se na předních příčkách tabulek konkurenceschopnosti ve světě. Kromě této hlavní výzkumné otázky bylo položeno i několik podotázek. Dle výsledků provedené komparace je možné konstatovat, že vzdělávací systém České republiky není srovnatelně diverzifikovaný, a to z důvodu absence profesního sektoru vzdělávání, který v současné době v západních evropských státech...cs_CZ
dc.description.abstractThe main aim of this thesis is to describe the issue of diversification of the Tertiary Education in the Czech Republic and to highlight the difference of the tertiary education of the Czech Republic and the tertiary education in developed countries. Therefore this thesis has sought to compare the system of tertiary education of the Czech Republic with the systems of tertiary education of developed European countries, those whose rates in the competitiveness report were very high, Denmark and the Netherlands. This work is based on the characteristics of systems of tertiary education of all three countries which were analysed to learn the extent to which the systems of their tertiary education are diversified. The goal of this thesis is to answer the main research question which is: To which extend is the diversification of tertiary education of the Czech Republic comparable with the diversification of the tertiary education of developed countries, those that rate in the competitiveness reports high. The results of the comparison of the case studies of the countries show that the system of the tertiary education of the Czech Republic is not sufficiently diversified, due to the lack of the professional study programs, which currently represent in the European Western countries an important sector of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDiverzifikacecs_CZ
dc.subjectterciární vzdělávánícs_CZ
dc.subjectMasifikacecs_CZ
dc.subjectSystém terciárního vzdělávání České republikycs_CZ
dc.subjectDánska a Nizozemícs_CZ
dc.subjectKonkurenceschopnostcs_CZ
dc.subjectDiversification Tertiary educationen_US
dc.subjectMassificationen_US
dc.subjectSystem of tertiary education of the Czech Republicen_US
dc.subjectDenmark and the Netherlandsen_US
dc.subjectCompetitivenessen_US
dc.titleProblematika diverzifikace terciárního vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-22
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId82387
dc.title.translatedThe Issue of the Diversification of Tertiary Educationen_US
dc.contributor.refereeBasl, Josef
dc.identifier.aleph001127630
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic and Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineVeřejná a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic and Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csObsahem práce je především charakteristika problematiky diverzifikace terciárního vzdělávání v České republice a snaha poukázat na odlišnosti v diverzifikaci terciárního vzdělávání České republiky od diverzifikace terciárního vzdělávání vyspělých států. Práce se pokusila porovnat systém terciárního vzdělávání České republiky se systémy evropských vyspělých států, které se podle studií zabývající se konkurenceschopností umísťují na předních pozicích. Konkrétně se jednalo o systémy terciárního vzdělávání Dánska a Nizozemí. Práce vychází z charakteristiky systému terciárního vzdělávání zvolených tří států, které byly analyzovány ve vztahu k tomu, do jaké míry jsou jejich systémy terciárního vzdělávání diverzifikované. Cílem práce bylo nalézt odpověď na otázku, do jaké míry je právě současná diverzifikace systému terciárního vzdělávání České republiky srovnatelná s diverzifikací struktur terciárního vzdělávání vyspělých států umísťujících se na předních příčkách tabulek konkurenceschopnosti ve světě. Kromě této hlavní výzkumné otázky bylo položeno i několik podotázek. Dle výsledků provedené komparace je možné konstatovat, že vzdělávací systém České republiky není srovnatelně diverzifikovaný, a to z důvodu absence profesního sektoru vzdělávání, který v současné době v západních evropských státech...cs_CZ
uk.abstract.enThe main aim of this thesis is to describe the issue of diversification of the Tertiary Education in the Czech Republic and to highlight the difference of the tertiary education of the Czech Republic and the tertiary education in developed countries. Therefore this thesis has sought to compare the system of tertiary education of the Czech Republic with the systems of tertiary education of developed European countries, those whose rates in the competitiveness report were very high, Denmark and the Netherlands. This work is based on the characteristics of systems of tertiary education of all three countries which were analysed to learn the extent to which the systems of their tertiary education are diversified. The goal of this thesis is to answer the main research question which is: To which extend is the diversification of tertiary education of the Czech Republic comparable with the diversification of the tertiary education of developed countries, those that rate in the competitiveness reports high. The results of the comparison of the case studies of the countries show that the system of the tertiary education of the Czech Republic is not sufficiently diversified, due to the lack of the professional study programs, which currently represent in the European Western countries an important sector of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990011276300106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV