dc.contributor.advisor | Vlk, Aleš | |
dc.creator | Koziolová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T13:23:42Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T13:23:42Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/170547 | |
dc.description.abstract | Obsahem práce je především charakteristika problematiky diverzifikace terciárního vzdělávání v České republice a snaha poukázat na odlišnosti v diverzifikaci terciárního vzdělávání České republiky od diverzifikace terciárního vzdělávání vyspělých států. Práce se pokusila porovnat systém terciárního vzdělávání České republiky se systémy evropských vyspělých států, které se podle studií zabývající se konkurenceschopností umísťují na předních pozicích. Konkrétně se jednalo o systémy terciárního vzdělávání Dánska a Nizozemí. Práce vychází z charakteristiky systému terciárního vzdělávání zvolených tří států, které byly analyzovány ve vztahu k tomu, do jaké míry jsou jejich systémy terciárního vzdělávání diverzifikované. Cílem práce bylo nalézt odpověď na otázku, do jaké míry je právě současná diverzifikace systému terciárního vzdělávání České republiky srovnatelná s diverzifikací struktur terciárního vzdělávání vyspělých států umísťujících se na předních příčkách tabulek konkurenceschopnosti ve světě. Kromě této hlavní výzkumné otázky bylo položeno i několik podotázek. Dle výsledků provedené komparace je možné konstatovat, že vzdělávací systém České republiky není srovnatelně diverzifikovaný, a to z důvodu absence profesního sektoru vzdělávání, který v současné době v západních evropských státech... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main aim of this thesis is to describe the issue of diversification of the Tertiary Education in the Czech Republic and to highlight the difference of the tertiary education of the Czech Republic and the tertiary education in developed countries. Therefore this thesis has sought to compare the system of tertiary education of the Czech Republic with the systems of tertiary education of developed European countries, those whose rates in the competitiveness report were very high, Denmark and the Netherlands. This work is based on the characteristics of systems of tertiary education of all three countries which were analysed to learn the extent to which the systems of their tertiary education are diversified. The goal of this thesis is to answer the main research question which is: To which extend is the diversification of tertiary education of the Czech Republic comparable with the diversification of the tertiary education of developed countries, those that rate in the competitiveness reports high. The results of the comparison of the case studies of the countries show that the system of the tertiary education of the Czech Republic is not sufficiently diversified, due to the lack of the professional study programs, which currently represent in the European Western countries an important sector of... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Diverzifikace | cs_CZ |
dc.subject | terciární vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | Masifikace | cs_CZ |
dc.subject | Systém terciárního vzdělávání České republiky | cs_CZ |
dc.subject | Dánska a Nizozemí | cs_CZ |
dc.subject | Konkurenceschopnost | cs_CZ |
dc.subject | Diversification Tertiary education | en_US |
dc.subject | Massification | en_US |
dc.subject | System of tertiary education of the Czech Republic | en_US |
dc.subject | Denmark and the Netherlands | en_US |
dc.subject | Competitiveness | en_US |
dc.title | Problematika diverzifikace terciárního vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-06-22 | |
dc.description.department | Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Public and Social Policy | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 82387 | |
dc.title.translated | The Issue of the Diversification of Tertiary Education | en_US |
dc.contributor.referee | Basl, Josef | |
dc.identifier.aleph | 001127630 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Public and Social Policy | en_US |
thesis.degree.discipline | Veřejná a sociální politika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policy | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Veřejná a sociální politika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Public and Social Policy | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Obsahem práce je především charakteristika problematiky diverzifikace terciárního vzdělávání v České republice a snaha poukázat na odlišnosti v diverzifikaci terciárního vzdělávání České republiky od diverzifikace terciárního vzdělávání vyspělých států. Práce se pokusila porovnat systém terciárního vzdělávání České republiky se systémy evropských vyspělých států, které se podle studií zabývající se konkurenceschopností umísťují na předních pozicích. Konkrétně se jednalo o systémy terciárního vzdělávání Dánska a Nizozemí. Práce vychází z charakteristiky systému terciárního vzdělávání zvolených tří států, které byly analyzovány ve vztahu k tomu, do jaké míry jsou jejich systémy terciárního vzdělávání diverzifikované. Cílem práce bylo nalézt odpověď na otázku, do jaké míry je právě současná diverzifikace systému terciárního vzdělávání České republiky srovnatelná s diverzifikací struktur terciárního vzdělávání vyspělých států umísťujících se na předních příčkách tabulek konkurenceschopnosti ve světě. Kromě této hlavní výzkumné otázky bylo položeno i několik podotázek. Dle výsledků provedené komparace je možné konstatovat, že vzdělávací systém České republiky není srovnatelně diverzifikovaný, a to z důvodu absence profesního sektoru vzdělávání, který v současné době v západních evropských státech... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main aim of this thesis is to describe the issue of diversification of the Tertiary Education in the Czech Republic and to highlight the difference of the tertiary education of the Czech Republic and the tertiary education in developed countries. Therefore this thesis has sought to compare the system of tertiary education of the Czech Republic with the systems of tertiary education of developed European countries, those whose rates in the competitiveness report were very high, Denmark and the Netherlands. This work is based on the characteristics of systems of tertiary education of all three countries which were analysed to learn the extent to which the systems of their tertiary education are diversified. The goal of this thesis is to answer the main research question which is: To which extend is the diversification of tertiary education of the Czech Republic comparable with the diversification of the tertiary education of developed countries, those that rate in the competitiveness reports high. The results of the comparison of the case studies of the countries show that the system of the tertiary education of the Czech Republic is not sufficiently diversified, due to the lack of the professional study programs, which currently represent in the European Western countries an important sector of... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990011276300106986 | |