Problematika diverzifikace terciárního vzdělávání
The Issue of the Diversification of Tertiary Education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/170547Identifikátory
SIS: 82387
Kolekce
- Kvalifikační práce [18147]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Basl, Josef
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Veřejná a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra veřejné a sociální politiky
Datum obhajoby
22. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Diverzifikace, terciární vzdělávání, Masifikace, Systém terciárního vzdělávání České republiky, Dánska a Nizozemí, KonkurenceschopnostKlíčová slova (anglicky)
Diversification Tertiary education, Massification, System of tertiary education of the Czech Republic, Denmark and the Netherlands, CompetitivenessObsahem práce je především charakteristika problematiky diverzifikace terciárního vzdělávání v České republice a snaha poukázat na odlišnosti v diverzifikaci terciárního vzdělávání České republiky od diverzifikace terciárního vzdělávání vyspělých států. Práce se pokusila porovnat systém terciárního vzdělávání České republiky se systémy evropských vyspělých států, které se podle studií zabývající se konkurenceschopností umísťují na předních pozicích. Konkrétně se jednalo o systémy terciárního vzdělávání Dánska a Nizozemí. Práce vychází z charakteristiky systému terciárního vzdělávání zvolených tří států, které byly analyzovány ve vztahu k tomu, do jaké míry jsou jejich systémy terciárního vzdělávání diverzifikované. Cílem práce bylo nalézt odpověď na otázku, do jaké míry je právě současná diverzifikace systému terciárního vzdělávání České republiky srovnatelná s diverzifikací struktur terciárního vzdělávání vyspělých států umísťujících se na předních příčkách tabulek konkurenceschopnosti ve světě. Kromě této hlavní výzkumné otázky bylo položeno i několik podotázek. Dle výsledků provedené komparace je možné konstatovat, že vzdělávací systém České republiky není srovnatelně diverzifikovaný, a to z důvodu absence profesního sektoru vzdělávání, který v současné době v západních evropských státech...
The main aim of this thesis is to describe the issue of diversification of the Tertiary Education in the Czech Republic and to highlight the difference of the tertiary education of the Czech Republic and the tertiary education in developed countries. Therefore this thesis has sought to compare the system of tertiary education of the Czech Republic with the systems of tertiary education of developed European countries, those whose rates in the competitiveness report were very high, Denmark and the Netherlands. This work is based on the characteristics of systems of tertiary education of all three countries which were analysed to learn the extent to which the systems of their tertiary education are diversified. The goal of this thesis is to answer the main research question which is: To which extend is the diversification of tertiary education of the Czech Republic comparable with the diversification of the tertiary education of developed countries, those that rate in the competitiveness reports high. The results of the comparison of the case studies of the countries show that the system of the tertiary education of the Czech Republic is not sufficiently diversified, due to the lack of the professional study programs, which currently represent in the European Western countries an important sector of...