dc.contributor.advisor | Mojžíšová, Jarmila | |
dc.creator | Radonská, Denisa | |
dc.date.accessioned | 2022-04-07T08:49:40Z | |
dc.date.available | 2022-04-07T08:49:40Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/170113 | |
dc.description.abstract | Dentální hygiena je moderní, rychle se rozvíjející obor, proto je velice důležité, aby se dbalo na správnou výuku. Vzhledem k tomu, že dentální hygienistky pečují o zdraví pacientů a aktivně se na něm účastní, mělo by se jim dostávat co nejlepší výuky, aby své znalosti mohly předávat a co nejlépe je využívat. Kvalitní výuka je nezbytností, bohužel mnohdy není zajištěna odpovídající úroveň výuky z různých důvodů. Bakalářská práce se věnuje těmto otázkám - jaká je úroveň výuky? Kde jsou nedostatky? Jak výuku hodnotí studenti, absolventi a zástupci oborů? V praktické části pomocí dotazníků a rozhovorů zjišťuji nedostatky a problémy ve výuce očima studentů, poznatky shrnuji a poté navrhuji řešení, jak by bylo možné úroveň výuky odborných předmětů pro dentální hygienistky zlepšit, jak zajistit kvalifikovanější předávání znalostí. Záměr je poukázat na možné chyby a nedostatky, kterých se vyučující hygienistky a zubní lékaři dopouští. Cílem bakalářské práce je zjištění spokojenosti a názorů studentů a navržení změn ve výuce odborných předmětů a praktické výuky. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Dental hygiene is a modern, fast-growing field, so it is very important to ensure proper teaching. As dental hygienists care and participate actively in patient health, they should receive the best possible instruction so that they can pass on and use their knowledge. High-quality teaching is a necessity, unfortunately sometimes the appropriate level of teaching is not ensured for various reasons. The bachelor thesis deals with these questions - what is the level of teaching? Where are the shortcomings? How do students, graduates and representatives of fields evaluate the teaching? In the practical part I use the questionnaires and interviews to identify shortcomings and problems in teaching, summarize the findings and then propose solutions to how the level of vocational training for dental hygienists could be improved, how to ensure a more qualified knowledge transfer. The aim of the bachelor thesis is to analyze the teaching of vocational subjects and practical teaching of dental hygiene, to find out the satisfaction of students and to propose changes in the teaching of vocational subjects and practical training. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Dental hygienist | en_US |
dc.subject | teaching of dental hygiene | en_US |
dc.subject | vocational education | en_US |
dc.subject | practical lesson | en_US |
dc.subject | Dentální hygienistka | cs_CZ |
dc.subject | výuka dentální hygieny | cs_CZ |
dc.subject | odborné vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | praktická výuka | cs_CZ |
dc.title | Dentální hygienistka jako pedagogický pracovník | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-06-03 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 212476 | |
dc.title.translated | Dental hygienist as a teaching staff | en_US |
dc.contributor.referee | Syřiště, Ivo | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training in Vocational Education and Training | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training in Vocational Education and Training | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Dentální hygiena je moderní, rychle se rozvíjející obor, proto je velice důležité, aby se dbalo na správnou výuku. Vzhledem k tomu, že dentální hygienistky pečují o zdraví pacientů a aktivně se na něm účastní, mělo by se jim dostávat co nejlepší výuky, aby své znalosti mohly předávat a co nejlépe je využívat. Kvalitní výuka je nezbytností, bohužel mnohdy není zajištěna odpovídající úroveň výuky z různých důvodů. Bakalářská práce se věnuje těmto otázkám - jaká je úroveň výuky? Kde jsou nedostatky? Jak výuku hodnotí studenti, absolventi a zástupci oborů? V praktické části pomocí dotazníků a rozhovorů zjišťuji nedostatky a problémy ve výuce očima studentů, poznatky shrnuji a poté navrhuji řešení, jak by bylo možné úroveň výuky odborných předmětů pro dentální hygienistky zlepšit, jak zajistit kvalifikovanější předávání znalostí. Záměr je poukázat na možné chyby a nedostatky, kterých se vyučující hygienistky a zubní lékaři dopouští. Cílem bakalářské práce je zjištění spokojenosti a názorů studentů a navržení změn ve výuce odborných předmětů a praktické výuky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Dental hygiene is a modern, fast-growing field, so it is very important to ensure proper teaching. As dental hygienists care and participate actively in patient health, they should receive the best possible instruction so that they can pass on and use their knowledge. High-quality teaching is a necessity, unfortunately sometimes the appropriate level of teaching is not ensured for various reasons. The bachelor thesis deals with these questions - what is the level of teaching? Where are the shortcomings? How do students, graduates and representatives of fields evaluate the teaching? In the practical part I use the questionnaires and interviews to identify shortcomings and problems in teaching, summarize the findings and then propose solutions to how the level of vocational training for dental hygienists could be improved, how to ensure a more qualified knowledge transfer. The aim of the bachelor thesis is to analyze the teaching of vocational subjects and practical teaching of dental hygiene, to find out the satisfaction of students and to propose changes in the teaching of vocational subjects and practical training. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |