Reklama a vývoj dětí - negativní vliv některých médií a reklam na vývoj dětí, s přihlédntutím k morálce
Advertisment and the Child's Development - the Negative Influence of Some Media and Advertising on the Development of Children in Respect to the Moral Character
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16634Identifiers
Study Information System: 14908
Collections
- Kvalifikační práce [2233]
Author
Advisor
Referee
Pavol, Jozef
Faculty / Institute
Catholic Theological Faculty
Discipline
Theological education
Department
Department of Dogmatic and Fundamental Theology
Date of defense
18. 6. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Resumé bakalářské práce "Reklama a vývoj dětí" V mojí bakalářské práci jsem se zaměřil na negativní vliv některých reklam a také médií, zejména pro dospívající. Nejen těch reklam, které jsou takto označeny, ale také článků nebo jevů v televizním vysílání, které podsouvají "tzv. styl života" a mohou jako reklama působit. Svůj prostor dostala i skrytá reklama. Vycházel jsem jednak z vlastní zkušenosti, (jsem otcem tří větších dětí) dále z výzkumů a zkušeností odborníků na dětskou psychologii a psychiatrii a také odborníků v oblastech reklamy a médií. Zvláštní pozornost je věnována sexualitě v médiích pro dospívající a možný vliv pro nahlížení na sexualitu. V textu jsou také uvedeny konkrétní příklady ze života. Jednak z rodinného prostředí, ale také z prostředí výchovných ústavů. V práci jsem se také pokusil uvést možnosti, jak mohou rodiče své děti vést ke správnému nahlížení na reklamu - tedy nositelku informace o výrobku a ve většině případů jako nadsázku. Zmínil jsem jednak střídmost v užívání médií, zejména televize a počítače, zvláště pokud je připojen k síti internet a také alternativní způsoby zábavy.