Reklama a vývoj dětí - negativní vliv některých médií a reklam na vývoj dětí, s přihlédntutím k morálce
Advertisment and the Child's Development - the Negative Influence of Some Media and Advertising on the Development of Children in Respect to the Moral Character
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16634Identifikátory
SIS: 14908
Kolekce
- Kvalifikační práce [2276]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pavol, Jozef
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Teologické nauky
Katedra / ústav / klinika
Katedra fundamentální a dogmatické teologie
Datum obhajoby
18. 6. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Resumé bakalářské práce "Reklama a vývoj dětí" V mojí bakalářské práci jsem se zaměřil na negativní vliv některých reklam a také médií, zejména pro dospívající. Nejen těch reklam, které jsou takto označeny, ale také článků nebo jevů v televizním vysílání, které podsouvají "tzv. styl života" a mohou jako reklama působit. Svůj prostor dostala i skrytá reklama. Vycházel jsem jednak z vlastní zkušenosti, (jsem otcem tří větších dětí) dále z výzkumů a zkušeností odborníků na dětskou psychologii a psychiatrii a také odborníků v oblastech reklamy a médií. Zvláštní pozornost je věnována sexualitě v médiích pro dospívající a možný vliv pro nahlížení na sexualitu. V textu jsou také uvedeny konkrétní příklady ze života. Jednak z rodinného prostředí, ale také z prostředí výchovných ústavů. V práci jsem se také pokusil uvést možnosti, jak mohou rodiče své děti vést ke správnému nahlížení na reklamu - tedy nositelku informace o výrobku a ve většině případů jako nadsázku. Zmínil jsem jednak střídmost v užívání médií, zejména televize a počítače, zvláště pokud je připojen k síti internet a také alternativní způsoby zábavy.