Zobrazit minimální záznam

The teacher's and the pupils' empathy
dc.contributor.advisorKrčmářová, Tereza
dc.creatorKryllová, Kateřina
dc.date.accessioned2022-04-07T10:38:56Z
dc.date.available2022-04-07T10:38:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/157396
dc.description.abstractTématem této diplomové práce je dovednost empatie učitele, žáků a její vztah k efektivitě učení. V teoretické části je vymezený pojem empatie a problematika definice tohoto pojmu. Autorka se dále věnovala tématu rozvoje empatie a jejímu vztahu k bezpečnému třídnímu klimatu. V diplomové práci jsou dále popsány faktory, které ovlivňují úroveň empatie u jedince. Práce vysvětluje roli empatie v komunikaci učitele a žáka a komunikační bloky, které projevování empatie brání. Dále je popsán vliv empatie na efektivitu vzdělávání v oblastech, ve kterých emoce žáků hrají klíčovou roli. V závěru teoretické části jsou uvedené také možnosti rozvíjení učitelovy dovednosti empatie a praktiky, kterými je možné rozvíjet empatii žáků v prostředí třídy na 1. stupni. V praktické části diplomové práce je cílem zjistit, jaké představy mají budoucí učitelé o empatii. Výzkum si klade za cíl zjistit, jak studenti učitelství definují empatii, zda si myslí, že mohou svou úroveň empatie rozvíjet, zda je možné rozvíjet úroveň empatie žáků ve třídě a jak. Druhým cílem praktické části je sestavení výukové lekce a její realizace. Lekce přinese výzkumníkům hlubší porozumění o tom, jak studenti učitelství nad tématem empatie přemýšlejí. K naplnění výzkumného cíle pracovala autorka s metodou dotazování a jejími respondenty byli...cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of this thesis is the teacher's and the pupils' skill of empathy and its connection to the effectiveness of the learning process. In the theoretical part of the thesis the author defines empathy and states the issue of its definition. The author also focuses on the topic of development of empathy and how it is connected to the safe classroom environment. Also, the factors that influence the level of empathy within a person are explained. The thesis describes the role of empathy in the communication of a teacher and the pupils and how communication blocks obstruct expressions of empathy. The influence of empathy in the educational process is described on areas where emotions of the pupils play a key role. The thesis describes the possibilities of the teacher's development of empathy as well as practices that allow this development with the students of first five grades in elementary school. The aim of the empirical part is to find out how the future teachers view empathy. The research is aimed at finding out how students of education define empathy, whether they think it can be cultivated, whether teachers can influence the level of empathy of their students and if so, how. The second aim of the empirical part is to create and teach a lecture that would bring a deeper understanding of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectempathyen_US
dc.subjectcultivation of empathyen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectsocial skillsen_US
dc.subjectsafe classroom environmenten_US
dc.subjectemotional intelligenceen_US
dc.subjectempatiecs_CZ
dc.subjectrozvoj empatiecs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectsociální dovednostics_CZ
dc.subjectbezpečné třídní klimacs_CZ
dc.subjectemoční inteligencecs_CZ
dc.titleEmpatie učitele a žákůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-20
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId232449
dc.title.translatedThe teacher's and the pupils' empathyen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Michaela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této diplomové práce je dovednost empatie učitele, žáků a její vztah k efektivitě učení. V teoretické části je vymezený pojem empatie a problematika definice tohoto pojmu. Autorka se dále věnovala tématu rozvoje empatie a jejímu vztahu k bezpečnému třídnímu klimatu. V diplomové práci jsou dále popsány faktory, které ovlivňují úroveň empatie u jedince. Práce vysvětluje roli empatie v komunikaci učitele a žáka a komunikační bloky, které projevování empatie brání. Dále je popsán vliv empatie na efektivitu vzdělávání v oblastech, ve kterých emoce žáků hrají klíčovou roli. V závěru teoretické části jsou uvedené také možnosti rozvíjení učitelovy dovednosti empatie a praktiky, kterými je možné rozvíjet empatii žáků v prostředí třídy na 1. stupni. V praktické části diplomové práce je cílem zjistit, jaké představy mají budoucí učitelé o empatii. Výzkum si klade za cíl zjistit, jak studenti učitelství definují empatii, zda si myslí, že mohou svou úroveň empatie rozvíjet, zda je možné rozvíjet úroveň empatie žáků ve třídě a jak. Druhým cílem praktické části je sestavení výukové lekce a její realizace. Lekce přinese výzkumníkům hlubší porozumění o tom, jak studenti učitelství nad tématem empatie přemýšlejí. K naplnění výzkumného cíle pracovala autorka s metodou dotazování a jejími respondenty byli...cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of this thesis is the teacher's and the pupils' skill of empathy and its connection to the effectiveness of the learning process. In the theoretical part of the thesis the author defines empathy and states the issue of its definition. The author also focuses on the topic of development of empathy and how it is connected to the safe classroom environment. Also, the factors that influence the level of empathy within a person are explained. The thesis describes the role of empathy in the communication of a teacher and the pupils and how communication blocks obstruct expressions of empathy. The influence of empathy in the educational process is described on areas where emotions of the pupils play a key role. The thesis describes the possibilities of the teacher's development of empathy as well as practices that allow this development with the students of first five grades in elementary school. The aim of the empirical part is to find out how the future teachers view empathy. The research is aimed at finding out how students of education define empathy, whether they think it can be cultivated, whether teachers can influence the level of empathy of their students and if so, how. The second aim of the empirical part is to create and teach a lecture that would bring a deeper understanding of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV