Začínající učitel na malotřídní škole
Teacher beginner at country primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/157285Identifikátory
SIS: 199771
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krčmářová, Tereza
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
15. 1. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
začínající učitel, učitel 1. stupně ZŠ, malotřídní škola, třída se spojenými ročníky, věkově smíšená třídaKlíčová slova (anglicky)
beginning teacher, primary school teacher, country primary school, mixed-age classesDiplomová práce je zaměřena na začínajícího učitele na malotřídní škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje pojem začínající učitel, popisuje kompetence učitele, profesní přípravu učitele 1. stupně základní školy a specifické problémy začínajícího učitele. Dále se zabývá malotřídní školou, historií malotřídních škol a specifiky malotřídních škol v současné době. Zvláště jsou uváděna specifika práce učitele na tomto typu škol. Praktická část prezentuje výzkum, který na základě rozhovorů s učiteli a řediteli malotřídních škol a pozorování popisuje specifické problémy začínajícího učitele na malotřídní škole a zkušenosti málotřídních škol a jejich učitelů a ředitelů s nástupem do praxe. Dále výzkum charakterizuje konkrétní malotřídní školy v oblasti, kde byl výzkum prováděn. Cílem práce je zhodnotit, s jakými specifickými problémy se potýká začínající učitel na malotřídní škole. KLÍČOVÁ SLOVA začínající učitel, učitel 1. stupně ZŠ, malotřídní škola, třída se spojenými ročníky, věkově smíšená třída
The thesis focuses on a teacher beginner at country primary school. It is divided into a theoretical and a practical part. In the theoretical part, we define the concept of a beginning teacher, his competences, professional preparation for teaching in primary school and specific problems of a novice teacher. It also deals with a small school with mixed-age (multileveled) classes, with the history and the specifics of this type of school. A special part of this thesis is focused on the teaching process in schools with age-mixed classes. The practical part aims to describe and evaluate specific problems beginning teachers have at small schools with age-mixed classes, as well as their personal experience. Research is based on interviews with teachers and headmasters and on observations at school. KEYWORDS beginning teacher, primary school teacher, country primary school, mixed-age classes