Zobrazit minimální záznam

Pojetí evropské realistické malby v malířské škole Akita Ranga
dc.contributor.advisorHánová, Markéta
dc.creatorJančová, Agáta
dc.date.accessioned2022-04-12T10:33:55Z
dc.date.available2022-04-12T10:33:55Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/150282
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na evropské pojetí realistické malby v tvorbě malířů školy Akita Ranga v období japonského novověku. V 18. století vzrostl zájem o evropské vědy, zejména medicínu, astronomii a nauku o přírodě a současně také zájem o nové malířské přístupy, které lze zaznamenat v různých částech Japonska. Cílem této práce je poukázat na vlivy evropské malby, která poskytla umělcům školy Akita ranga možnost odpoutat se od tradičních malířských vzorů a poukázat na pojetí realismu v obrazech květin a ptáků. Práce je rozčleněna do tří částí, přičemž v první části vysvětluje umělecko-historický kontext období Edo (1603-1867). V druhé části se věnuje vzniku školy Akita Ranga a osobnostem Satake Šozana, Hiragy Gennaie a Odano Naotakeho. Třetí část se soustřeďuje na realistické prvky v obrazech květin a ptáků a v jejich variacích - zátiších. V tvorbě školy Akita ranga se tento žánr osamostatňuje od tradičního způsobu vyobrazení a díky poučení z evropské i čínské malby vytváří nový kompoziční typ zátiší nebo variantu zátiší jakožto nedílnou součást krajinomalby. Klíčová slova: Akita ranga; japonské malířství; 18. století; realismus; kačóga; zátiší;cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the european approach to the realistic painting, which can be seen in the works of art of the Akita ranga school during the modern history of Japan. The rise of interest in European sciences, especially medicine, anstronomy and natural history was growing during 18. century. In some parts of Japan can be also seen the rise of interest in new painting techniques. The aim of this study is to show the influences of European painting tradition, which helped painters of Akita ranga to become independent of japanese indigenous traditional conceptions. The other goal of this study is to point to the approach to realism manifested in the bird-and-flower paintings. This thesis consists of three parts. In the first part, there is an explanation of historical and artistic context of the Edo period (1603-1867). The second part describes the origin of the Akita ranga school and the notable persons related to the school, Satake Shozan, Hiraga Gennai and Odano Naotake. The third part focuses on the realistic elements in the paintings of flowers and birds a in their variations - still lifes. In the works of art in the Akita ranga school the still life becomes a genre on its own and thus becomes independent on the traditional conceptions. The Akita ranga "members"having the...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAkita Ranga|japanese painting|18th century|realismus|kachōga|still lifeen_US
dc.subjectAkita Ranga|japonské malířství|18. století|realismus|kačóga|zátišícs_CZ
dc.titleInterpretation of European realistic painting in the school of Akita Rangaen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-02
dc.description.departmentInstitute of Asian Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav asijských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId236419
dc.title.translatedPojetí evropské realistické malby v malířské škole Akita Rangacs_CZ
dc.contributor.refereeKraemerová, Alice
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJaponská studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineJapanese Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav asijských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csJaponská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enJapanese Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na evropské pojetí realistické malby v tvorbě malířů školy Akita Ranga v období japonského novověku. V 18. století vzrostl zájem o evropské vědy, zejména medicínu, astronomii a nauku o přírodě a současně také zájem o nové malířské přístupy, které lze zaznamenat v různých částech Japonska. Cílem této práce je poukázat na vlivy evropské malby, která poskytla umělcům školy Akita ranga možnost odpoutat se od tradičních malířských vzorů a poukázat na pojetí realismu v obrazech květin a ptáků. Práce je rozčleněna do tří částí, přičemž v první části vysvětluje umělecko-historický kontext období Edo (1603-1867). V druhé části se věnuje vzniku školy Akita Ranga a osobnostem Satake Šozana, Hiragy Gennaie a Odano Naotakeho. Třetí část se soustřeďuje na realistické prvky v obrazech květin a ptáků a v jejich variacích - zátiších. V tvorbě školy Akita ranga se tento žánr osamostatňuje od tradičního způsobu vyobrazení a díky poučení z evropské i čínské malby vytváří nový kompoziční typ zátiší nebo variantu zátiší jakožto nedílnou součást krajinomalby. Klíčová slova: Akita ranga; japonské malířství; 18. století; realismus; kačóga; zátiší;cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on the european approach to the realistic painting, which can be seen in the works of art of the Akita ranga school during the modern history of Japan. The rise of interest in European sciences, especially medicine, anstronomy and natural history was growing during 18. century. In some parts of Japan can be also seen the rise of interest in new painting techniques. The aim of this study is to show the influences of European painting tradition, which helped painters of Akita ranga to become independent of japanese indigenous traditional conceptions. The other goal of this study is to point to the approach to realism manifested in the bird-and-flower paintings. This thesis consists of three parts. In the first part, there is an explanation of historical and artistic context of the Edo period (1603-1867). The second part describes the origin of the Akita ranga school and the notable persons related to the school, Satake Shozan, Hiraga Gennai and Odano Naotake. The third part focuses on the realistic elements in the paintings of flowers and birds a in their variations - still lifes. In the works of art in the Akita ranga school the still life becomes a genre on its own and thus becomes independent on the traditional conceptions. The Akita ranga "members"having the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav asijských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV