dc.contributor.advisor | Šormová, Kateřina | |
dc.creator | Krymláková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2022-04-12T10:20:53Z | |
dc.date.available | 2022-04-12T10:20:53Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/150262 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce je případovou studií, která mapuje a popisuje úroveň českého jazyka dětí českých migrantů žijících ve švédském Stockholmu. Výzkum probíhal skrze nahrávky interakcí založených na obrázcích a na strukturovaných rozhovorech s rodiči. Ve svých výsledcích se práce zaměřuje na flexi, správnost užívaných tvarů slov, a lexikum, a to jak v jeho rozmanitosti v rámci pěti vybraných témat (rodina, koníčky a záliby, jídlo, zvířata a povolání), tak v užití jinojazyčných prvků. Vybrané děti ovládají český jazyk na vyšší úrovni, než bylo předpokládáno. Jazyk dětí se obvykle nachází na komunikační úrovni, chyby ve skloňování a časování byly často ojedinělé. Slovní zásoba byla v rámci témat rozmanitá, měla však společný základ v obrázcích, které byly v průběhu rozhovoru předkládány. Klíčová slova Český jazyk, čeština jako druhý jazyk, čeština v zahraničí, dítě, Stockholm, migranti, komunikace | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis is a case study that maps and describes the level of Czech language of children of Czech migrants living in Stockholm in Sweden. The research was executed by recordings of interactions based on pictures and recordings of structured interviews with parents. This study focuses on flexion, the correctness of used word shapes, and lexicon in its variability in five selected topics (family, hobbies, food, animals and jobs) including use of elements of foreign languages. Selected children speak at a higher level of language than assumed. Their language is on communicative level and their errors were often isolated. The vocabulary was diverse, however, it had common ground in pictures that were part of the interview. Key words Czech language, Czech as a Second Language, Czech Abroad, Child, Stockholm, Migrants, Communication | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Czech language|Czech as a Second Language|Czech Abroad|Child|Stockholm|Migrants|Communication | en_US |
dc.subject | český jazyk|čeština jako druhý jazyk|čeština v zahraničí|dítě|Stockholm|migranti|komunikace | cs_CZ |
dc.title | Čeština dětí migrantů ve Stockholmu, případová studie | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-01 | |
dc.description.department | Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
dc.description.department | Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 231111 | |
dc.title.translated | Czech of migrants children in Stockholm, case study | en_US |
dc.contributor.referee | Šebesta, Karel | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Český jazyk a literatura | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Czech Language and Literature | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Český jazyk a literatura | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Czech Language and Literature | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce je případovou studií, která mapuje a popisuje úroveň českého jazyka dětí českých migrantů žijících ve švédském Stockholmu. Výzkum probíhal skrze nahrávky interakcí založených na obrázcích a na strukturovaných rozhovorech s rodiči. Ve svých výsledcích se práce zaměřuje na flexi, správnost užívaných tvarů slov, a lexikum, a to jak v jeho rozmanitosti v rámci pěti vybraných témat (rodina, koníčky a záliby, jídlo, zvířata a povolání), tak v užití jinojazyčných prvků. Vybrané děti ovládají český jazyk na vyšší úrovni, než bylo předpokládáno. Jazyk dětí se obvykle nachází na komunikační úrovni, chyby ve skloňování a časování byly často ojedinělé. Slovní zásoba byla v rámci témat rozmanitá, měla však společný základ v obrázcích, které byly v průběhu rozhovoru předkládány. Klíčová slova Český jazyk, čeština jako druhý jazyk, čeština v zahraničí, dítě, Stockholm, migranti, komunikace | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis is a case study that maps and describes the level of Czech language of children of Czech migrants living in Stockholm in Sweden. The research was executed by recordings of interactions based on pictures and recordings of structured interviews with parents. This study focuses on flexion, the correctness of used word shapes, and lexicon in its variability in five selected topics (family, hobbies, food, animals and jobs) including use of elements of foreign languages. Selected children speak at a higher level of language than assumed. Their language is on communicative level and their errors were often isolated. The vocabulary was diverse, however, it had common ground in pictures that were part of the interview. Key words Czech language, Czech as a Second Language, Czech Abroad, Child, Stockholm, Migrants, Communication | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |