dc.contributor.advisor | Segi Lukavská, Jana | |
dc.creator | Černovská, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2022-04-12T10:36:24Z | |
dc.date.available | 2022-04-12T10:36:24Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/149225 | |
dc.description.abstract | (česky): V bakalářské práci se zabýváme analýzou uplatnění dětského aspektu v rámci intencionální dětské tvorby současné české spisovatelky Petry Soukupové. Analýzu tedy provádíme na základě následujících vybraných titulů, řazených do oblasti literatury pro děti a mládež: Bertík a čmuchadlo (2014), Kdo zabil Snížka? (2017) a Klub divných dětí (2019). Cílem první části práce je nastínění pojmů literatura pro děti a mládež (LPDM), dětský aspekt a (dětský) implicitní čtenář. V druhé části této práce se opíráme o pojmy definované v předchozí teoretické části a uplatňujeme již tyto pojmy v celkové analýze děl. Po vymezení teoretických pojmů docházíme ke zjištění, že pojem implicitní čtenář úzce souvisí s dětským aspektem a pokládáme tyto dva pojmy pro účely této práce za zaměnitelné, tudíž není potřeba se věnovat uplatnění dětského implicitního čtenáře jako samostatnému pojmu v praktické části. V závěru vyhodnocujeme výsledky interpretace a míru uplatnění dětského aspektu v rámci analyzovaných titulů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | (in English): In the bachelor thesis we analyse use of the child aspect within the intentional children's literature of current Czech author Petra Soukupová. We carry out the analysis of the following chosen titles, fitting to the category of children's literature: Bertík a čmuchadlo (2014), Kdo zabil Snížka? (2017) and Klub divných dětí (2019). The target of the first part of this thesis is definition of children's literature (LPDM), a child aspect and an (child) implied reader. In the second part of this bachelor thesis we use the concepts defined in the previous theoretical part and we already apply these concepts in overall analysis of titles. After we defined the theoretical concepts, we find out that the concept of the child implied reader closely relates with the child aspect and hence we consider them as interchangeable in this bachelor thesis and it is not needed to develop child implied reader as an individual concept in the practical part. In the closing section we evaluate the results of the interpretation and the extent of application of the child aspect within the analysed titles. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | children's literature|child aspect|Petra Soukupová|implied reader | en_US |
dc.subject | dětská literatura|aspekt dětství|Petra Soukupová|implikovaný čtenář | cs_CZ |
dc.title | Dětská próza Petry Soukupové | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-01 | |
dc.description.department | Department of Czech and Comparative Literature | en_US |
dc.description.department | Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 231638 | |
dc.title.translated | Children's prose by Petra Soukupová | en_US |
dc.contributor.referee | Vojtíšek, Ondřej | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Český jazyk a literatura | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Czech Language and Literature | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literature | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Český jazyk a literatura | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Czech Language and Literature | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | (česky): V bakalářské práci se zabýváme analýzou uplatnění dětského aspektu v rámci intencionální dětské tvorby současné české spisovatelky Petry Soukupové. Analýzu tedy provádíme na základě následujících vybraných titulů, řazených do oblasti literatury pro děti a mládež: Bertík a čmuchadlo (2014), Kdo zabil Snížka? (2017) a Klub divných dětí (2019). Cílem první části práce je nastínění pojmů literatura pro děti a mládež (LPDM), dětský aspekt a (dětský) implicitní čtenář. V druhé části této práce se opíráme o pojmy definované v předchozí teoretické části a uplatňujeme již tyto pojmy v celkové analýze děl. Po vymezení teoretických pojmů docházíme ke zjištění, že pojem implicitní čtenář úzce souvisí s dětským aspektem a pokládáme tyto dva pojmy pro účely této práce za zaměnitelné, tudíž není potřeba se věnovat uplatnění dětského implicitního čtenáře jako samostatnému pojmu v praktické části. V závěru vyhodnocujeme výsledky interpretace a míru uplatnění dětského aspektu v rámci analyzovaných titulů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | (in English): In the bachelor thesis we analyse use of the child aspect within the intentional children's literature of current Czech author Petra Soukupová. We carry out the analysis of the following chosen titles, fitting to the category of children's literature: Bertík a čmuchadlo (2014), Kdo zabil Snížka? (2017) and Klub divných dětí (2019). The target of the first part of this thesis is definition of children's literature (LPDM), a child aspect and an (child) implied reader. In the second part of this bachelor thesis we use the concepts defined in the previous theoretical part and we already apply these concepts in overall analysis of titles. After we defined the theoretical concepts, we find out that the concept of the child implied reader closely relates with the child aspect and hence we consider them as interchangeable in this bachelor thesis and it is not needed to develop child implied reader as an individual concept in the practical part. In the closing section we evaluate the results of the interpretation and the extent of application of the child aspect within the analysed titles. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |