Zobrazit minimální záznam

Rendition of generation problems in three dramatic works (by G. E. Lessing, F. Schiller and W. Hasenclever)
Ztvárnění generační problematiky ve třech dramatických dílech (od G. E. Lessinga, F. Schillera und W. Hasenclevera)
dc.contributor.advisorGlosíková, Viera
dc.creatorTranová, Huyen Chau
dc.date.accessioned2022-04-07T09:05:40Z
dc.date.available2022-04-07T09:05:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148317
dc.description.abstractPředložená bakalářská práce se zabývá literárním ztvárněním generační problematiky ve třech dramatických dílech: Emilia Galotti (1772) od Gottholda Ephraima Lessinga, Kabale und Liebe (1784) od Friedricha Schillera a Der Sohn (1914) od Waltera Hasenclevera. V první části se snažím o přiblížení literárních epoch, ve kterých vybraní autoři působili - osvícenství, hnutí Bouře a vzdoru, expresionismus, jejich života a literární tvorby. Dále se analyticky zabývám vybranými díly z pohledu inspirace, souvislosti s myšlením odpovídající doby a charakteristikou jednotlivých postav. V poslední kapitole se soustřeďuji na prvky generačního konfliktu, zejména na to, mezi jakými postavami se vyskytuje. Cílem práce je interpretovat ztvárněný generační konflikt v jednotlivých dílech, dále porovnat způsoby, jak se v dobovém společenském kontextu takový konflikt objevuje, v čem se autoři různých literárních epoch případně shodují či odlišují v jeho literárním uchopení a co je vedlo k tomu, aby zvolili pro svoje dramata toto téma. KLÍČOVÁ SLOVA generační konflikt, osvícenství, hnutí Bouře a vzdoru, expresionismus, dramacs_CZ
dc.description.abstractThe presented bachelor thesis deals with the literary depiction of generational issues in three dramatic works: Emilia Galotti (1772) by Gotthold Ephraim Lessing, Kabale und Liebe (1784) by Friedrich Schiller and Der Sohn (1914) by Walter Hasenclever. In the first part, I try to approach the literary epochs in which the selected authors worked - the Enlightenment, the Storm and Defiance movement, expressionism, their lives and literary works. Furthermore, I analytically deal with selected works from the point of view of inspiration, connection with the thinking of the appropriate time and the characteristics of individual characters. In the last chapter, I focus on the elements of generational conflict, especially between which characters it occurs. The aim of the work is to interpret the generational conflict in individual works, to compare the ways in which such a conflict occurs in the contemporary social context, in which the authors of different literary epochs resemble or differ and what led them to choose this topic for their dramas. KEYWORDS generational conflict, Enlightenment, Storm and Defiance movement, expressionism, dramaen_US
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgenerational conflicten_US
dc.subjectEnlightenmenten_US
dc.subjectStorm and Defiance movementen_US
dc.subjectexpressionismen_US
dc.subjectdramaen_US
dc.subjectgenerační konfliktcs_CZ
dc.subjectosvícenstvícs_CZ
dc.subjecthnutí Bouře a vzdorucs_CZ
dc.subjectexpresionismuscs_CZ
dc.subjectdramacs_CZ
dc.titleDie Darstellung der Generationsproblematik in drei dramatischen Werken (von G. E. Lessing, F. Schiller und W. Hasenclever)de_DE
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-10
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId222560
dc.title.translatedRendition of generation problems in three dramatic works (by G. E. Lessing, F. Schiller and W. Hasenclever)en_US
dc.title.translatedZtvárnění generační problematiky ve třech dramatických dílech (od G. E. Lessinga, F. Schillera und W. Hasenclevera)cs_CZ
dc.contributor.refereeBučková, Tamara
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNěmecký jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineGerman Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra germanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csNěmecký jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enGerman Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředložená bakalářská práce se zabývá literárním ztvárněním generační problematiky ve třech dramatických dílech: Emilia Galotti (1772) od Gottholda Ephraima Lessinga, Kabale und Liebe (1784) od Friedricha Schillera a Der Sohn (1914) od Waltera Hasenclevera. V první části se snažím o přiblížení literárních epoch, ve kterých vybraní autoři působili - osvícenství, hnutí Bouře a vzdoru, expresionismus, jejich života a literární tvorby. Dále se analyticky zabývám vybranými díly z pohledu inspirace, souvislosti s myšlením odpovídající doby a charakteristikou jednotlivých postav. V poslední kapitole se soustřeďuji na prvky generačního konfliktu, zejména na to, mezi jakými postavami se vyskytuje. Cílem práce je interpretovat ztvárněný generační konflikt v jednotlivých dílech, dále porovnat způsoby, jak se v dobovém společenském kontextu takový konflikt objevuje, v čem se autoři různých literárních epoch případně shodují či odlišují v jeho literárním uchopení a co je vedlo k tomu, aby zvolili pro svoje dramata toto téma. KLÍČOVÁ SLOVA generační konflikt, osvícenství, hnutí Bouře a vzdoru, expresionismus, dramacs_CZ
uk.abstract.enThe presented bachelor thesis deals with the literary depiction of generational issues in three dramatic works: Emilia Galotti (1772) by Gotthold Ephraim Lessing, Kabale und Liebe (1784) by Friedrich Schiller and Der Sohn (1914) by Walter Hasenclever. In the first part, I try to approach the literary epochs in which the selected authors worked - the Enlightenment, the Storm and Defiance movement, expressionism, their lives and literary works. Furthermore, I analytically deal with selected works from the point of view of inspiration, connection with the thinking of the appropriate time and the characteristics of individual characters. In the last chapter, I focus on the elements of generational conflict, especially between which characters it occurs. The aim of the work is to interpret the generational conflict in individual works, to compare the ways in which such a conflict occurs in the contemporary social context, in which the authors of different literary epochs resemble or differ and what led them to choose this topic for their dramas. KEYWORDS generational conflict, Enlightenment, Storm and Defiance movement, expressionism, dramaen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV