Zobrazit minimální záznam

The inclusion education in primary schools in the Czech republic from the perspective of principals and special educators
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorMrázková, Jana
dc.date.accessioned2022-04-07T11:24:06Z
dc.date.available2022-04-07T11:24:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148295
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na postoje školních speciálních pedagogů avedení škol ve vztahu k inkluzivnímu (společnému) vzdělávání na poli základních škol v České republice. Záměrem práce bylo analyzovat dosavadní výzkumná šetření vztahující se k tématu z pohledu vybraných respondentů a dále popsat, jak respondenti vnímají aktuální úroveň nastavených podmínek pro implementaci inkluzivního vzdělávání po legislativních změnách v roce 2016. Kvalitativní část výzkumu byla realizována na základě polostrukturovaných rozhovorů a rozhovorů v rámci focus groups a týkala se oblasti spolupráce jednotlivých aktérů vzdělávání v podmínkách školy, vnímání nastaveného systému podpůrných opatření a podmínek pro inkluzivní vzdělávání v jejich škole i podmínek nastavených systémem. Byla analyzována problematika kvality školy jako takové, dále pak dopady inkluzivních legislativních změn po roce 2016 i vlastní definice a postoje k inkluzivnímu vzdělávání. Na základě výstupů z kvalitativní části byla realizována část kvantitativní, které se zúčastnilo 1029 respondentů ze škol celé České republiky, resp. 992 respondentů s validně vyplněnými daty. Respondenti si inkluzivní vzdělávání definují dost nejednotně, což má vliv na jejich postoje. Z výsledků vyplývá, že čím je skupina dětí/žáků/studentů, ke kterým je vztaženo inkluzivní vzdělávání,...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is focussing on the special educators' and school directors' attitudes towards the inclusive education in primary schools in the CR. The purpose of the report is to analyse existing research and investigations concerning the topic from the respondents' perspective and to reflect their opinions on the current conditions for inclusive education implementation mainly after the 2016 legislative changes. The qualitative part of the research was based on semi-structured interviews and focus groups. This part is focused on the co-operation of different participants involved in the educational system in a school environment, how the respondents perceive the system of adjunctive arrangement and other settings for inclusive education in their schools as well as the impact of the rules set centrally by the system. The research also reflects the quality of the school, the impact of the legislative changes, how participants understand inclusive education concept and what are their attitudes towards inclusive education. The quantitative part was based on the data from the quantitative research. There were 1029 respondents from schools all over the CR. Respondents define inclusive education quite inconsistently, which affects their attitudes. The results show that the more broadly defined the group of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleInkluzivní vzdělávání na základních školách v ČR pohledem vedení škol a školních speciálních pedagogůcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-10
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId182847
dc.title.translatedThe inclusion education in primary schools in the Czech republic from the perspective of principals and special educatorsen_US
dc.contributor.refereeBartoňová, Miroslava
dc.contributor.refereePešatová, Ilona
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPráce se zaměřuje na postoje školních speciálních pedagogů avedení škol ve vztahu k inkluzivnímu (společnému) vzdělávání na poli základních škol v České republice. Záměrem práce bylo analyzovat dosavadní výzkumná šetření vztahující se k tématu z pohledu vybraných respondentů a dále popsat, jak respondenti vnímají aktuální úroveň nastavených podmínek pro implementaci inkluzivního vzdělávání po legislativních změnách v roce 2016. Kvalitativní část výzkumu byla realizována na základě polostrukturovaných rozhovorů a rozhovorů v rámci focus groups a týkala se oblasti spolupráce jednotlivých aktérů vzdělávání v podmínkách školy, vnímání nastaveného systému podpůrných opatření a podmínek pro inkluzivní vzdělávání v jejich škole i podmínek nastavených systémem. Byla analyzována problematika kvality školy jako takové, dále pak dopady inkluzivních legislativních změn po roce 2016 i vlastní definice a postoje k inkluzivnímu vzdělávání. Na základě výstupů z kvalitativní části byla realizována část kvantitativní, které se zúčastnilo 1029 respondentů ze škol celé České republiky, resp. 992 respondentů s validně vyplněnými daty. Respondenti si inkluzivní vzdělávání definují dost nejednotně, což má vliv na jejich postoje. Z výsledků vyplývá, že čím je skupina dětí/žáků/studentů, ke kterým je vztaženo inkluzivní vzdělávání,...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focussing on the special educators' and school directors' attitudes towards the inclusive education in primary schools in the CR. The purpose of the report is to analyse existing research and investigations concerning the topic from the respondents' perspective and to reflect their opinions on the current conditions for inclusive education implementation mainly after the 2016 legislative changes. The qualitative part of the research was based on semi-structured interviews and focus groups. This part is focused on the co-operation of different participants involved in the educational system in a school environment, how the respondents perceive the system of adjunctive arrangement and other settings for inclusive education in their schools as well as the impact of the rules set centrally by the system. The research also reflects the quality of the school, the impact of the legislative changes, how participants understand inclusive education concept and what are their attitudes towards inclusive education. The quantitative part was based on the data from the quantitative research. There were 1029 respondents from schools all over the CR. Respondents define inclusive education quite inconsistently, which affects their attitudes. The results show that the more broadly defined the group of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV