Zobrazit minimální záznam

Xenophobic Motives in the Spanish Late-Renaissance and Baroque Drama
dc.contributor.advisorPšenička, Martin
dc.creatorKučera, Mojmír
dc.date.accessioned2022-04-12T11:12:05Z
dc.date.available2022-04-12T11:12:05Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148182
dc.description.abstractZáměrem mé práce je prozkoumat motivy rasové a národnostní předpojatosti ve španělské dramatice "Zlatého věku." Na vybraných příkladech z pozdně renesančních a raně barokních her sleduji četnost a expresivnost rasově laděných narážek a postojů založených na delegitimizaci a diskriminaci etnik v nábožensky a národnostně se konsolidujícím státě. Všímám si i vývoje dobových xenofobních motivů, směřovaných jak na příslušníky národů vyznávajících islám a judaismus, tak i na další "pohanská" etnika. S pomocí odborné literatury se pokouším tyto motivy utřídit, event. zasadit do dobového a životopisného kontextu.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of my work is to explore the motives of racial and national prejudice in the drama of the Spanish Golden age. On selected examples from the late Renaissance and early Baroque plays, I reflect on the frequency and expressiveness of racially defaming allusions and attitudes based on delegitimization and discrimination of ethnic groups in the religiously and nationally consolidating state. I also notice the development of contemporary xenophobic motives, targeted at members of nations professing Islam and Judaism, as well as other "pagan" ethnic groups. Using literature I try to classify these motives, alternatively to set them into a contemporary historical and biographical context.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSpanish drama|Renaissance|Baroque|xenophobiaen_US
dc.subjectšpanělské drama|renesance|baroko|xenofobiecs_CZ
dc.titleXenofobní motivy ve španělské pozdně renesanční a barokní dramaticecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-07
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId236421
dc.title.translatedXenophobic Motives in the Spanish Late-Renaissance and Baroque Dramaen_US
dc.contributor.refereeChristov, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZáměrem mé práce je prozkoumat motivy rasové a národnostní předpojatosti ve španělské dramatice "Zlatého věku." Na vybraných příkladech z pozdně renesančních a raně barokních her sleduji četnost a expresivnost rasově laděných narážek a postojů založených na delegitimizaci a diskriminaci etnik v nábožensky a národnostně se konsolidujícím státě. Všímám si i vývoje dobových xenofobních motivů, směřovaných jak na příslušníky národů vyznávajících islám a judaismus, tak i na další "pohanská" etnika. S pomocí odborné literatury se pokouším tyto motivy utřídit, event. zasadit do dobového a životopisného kontextu.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of my work is to explore the motives of racial and national prejudice in the drama of the Spanish Golden age. On selected examples from the late Renaissance and early Baroque plays, I reflect on the frequency and expressiveness of racially defaming allusions and attitudes based on delegitimization and discrimination of ethnic groups in the religiously and nationally consolidating state. I also notice the development of contemporary xenophobic motives, targeted at members of nations professing Islam and Judaism, as well as other "pagan" ethnic groups. Using literature I try to classify these motives, alternatively to set them into a contemporary historical and biographical context.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV