Zobrazit minimální záznam

The family and specifics of the educational process of blind children
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorMihoková, Nicole
dc.date.accessioned2022-04-12T09:29:15Z
dc.date.available2022-04-12T09:29:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148054
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá rodinou a specifiky výchovy a vzdělávání u nevidomých dětí. Myšlenkou práce je vytvoření písemného materiálu určený pro všechny zájemce o dané téma, ale především pro rodiče nevidomých dětí, který informuje o vlivu rodičovské výchovy na vývoj nevidomého dítěte. Cílem práce je zjistit, jak a proč vzniká nedostatečná úroveň sebeobslužných dovedností u konkrétních nevidomých dětí, a to z pohledu samotného dítěte, jeho rodiče a pedagogického pracovníka s ním pracujícího. Diplomová práce je rozdělena na dvě části, a to část teoretickou a část výzkumnou. Teoretická část seznamuje čtenáře s pojetím rodiny a jejími funkcemi. Dále je věnována pozornost výchovným stylům a blíže je specifikován vztah k nevidomému dítěti. Poslední kapitola se věnuje kognitivnímu, psychomotorickému a sociálnímu vývoji a specifikům vzdělávání u nevidomých dětí. Výzkumná část práce je zpracována formou kvalitativního šetření. Výzkumným designem jsou případové studie pěti vybraných nevidomých dětí. Data jsou posbírána metodou rozhovorů s nevidomými dětmi, jejich rodiči a pedagogickými pracovníky, dále vlastním pozorováním a analýzou dokumentů. KLÍČOVÁ SLOVA rodina, nevidomé dítě, zrakové postižení, výchovně vzdělávací proces, výchovný styl, případová studiecs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the family and the specifics of education for blind children. The idea of the work is to create written material intended for all those interested in the topic, but especially for parents of blind children, who inform about the influence of parental education on the development of a blind child. The aim of the diploma is to find out how and why there is an insufficient level of self-service skills in specific blind children, from the perspective of their own child, his parents and the pedagogues working with him. The diploma thesis is divided into two parts, namely the theoretical part and the research part. The theoretical part introduces the reader to the concept of family and its functions. Furthermore, attention is paid to educational styles and the relationship to a blind child is specified in more detail. The last chapter deals with cognitive, psychomotor and social development and the specifics of education for blind children. The research part of the work is processed in the manner of a qualitative survey. The research design is case studies of five selected blind children. The data are collected by the method of interviews with blind children, their parents and pedagogical staff, as well as by own observation and analysis of documents. KEY WORDS family, blind...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfamily|blind child|visual impairment|educational process|educational style|case studyen_US
dc.subjectrodina|nevidomé dítě|zrakové postižení|výchovně vzdělávací proces|výchovný styl|případová studiecs_CZ
dc.titleRodina a specifika výchovně vzdělávacího procesu u nevidomých dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-09
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId224725
dc.title.translatedThe family and specifics of the educational process of blind childrenen_US
dc.contributor.refereeLorenzová, Jitka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá rodinou a specifiky výchovy a vzdělávání u nevidomých dětí. Myšlenkou práce je vytvoření písemného materiálu určený pro všechny zájemce o dané téma, ale především pro rodiče nevidomých dětí, který informuje o vlivu rodičovské výchovy na vývoj nevidomého dítěte. Cílem práce je zjistit, jak a proč vzniká nedostatečná úroveň sebeobslužných dovedností u konkrétních nevidomých dětí, a to z pohledu samotného dítěte, jeho rodiče a pedagogického pracovníka s ním pracujícího. Diplomová práce je rozdělena na dvě části, a to část teoretickou a část výzkumnou. Teoretická část seznamuje čtenáře s pojetím rodiny a jejími funkcemi. Dále je věnována pozornost výchovným stylům a blíže je specifikován vztah k nevidomému dítěti. Poslední kapitola se věnuje kognitivnímu, psychomotorickému a sociálnímu vývoji a specifikům vzdělávání u nevidomých dětí. Výzkumná část práce je zpracována formou kvalitativního šetření. Výzkumným designem jsou případové studie pěti vybraných nevidomých dětí. Data jsou posbírána metodou rozhovorů s nevidomými dětmi, jejich rodiči a pedagogickými pracovníky, dále vlastním pozorováním a analýzou dokumentů. KLÍČOVÁ SLOVA rodina, nevidomé dítě, zrakové postižení, výchovně vzdělávací proces, výchovný styl, případová studiecs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the family and the specifics of education for blind children. The idea of the work is to create written material intended for all those interested in the topic, but especially for parents of blind children, who inform about the influence of parental education on the development of a blind child. The aim of the diploma is to find out how and why there is an insufficient level of self-service skills in specific blind children, from the perspective of their own child, his parents and the pedagogues working with him. The diploma thesis is divided into two parts, namely the theoretical part and the research part. The theoretical part introduces the reader to the concept of family and its functions. Furthermore, attention is paid to educational styles and the relationship to a blind child is specified in more detail. The last chapter deals with cognitive, psychomotor and social development and the specifics of education for blind children. The research part of the work is processed in the manner of a qualitative survey. The research design is case studies of five selected blind children. The data are collected by the method of interviews with blind children, their parents and pedagogical staff, as well as by own observation and analysis of documents. KEY WORDS family, blind...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV