Show simple item record

The differences of reading comprehension at level B1 in three Czech textbooks for foreigners
dc.contributor.advisorŠormová, Kateřina
dc.creatorDoležalová, Dominika
dc.date.accessioned2022-04-12T09:05:45Z
dc.date.available2022-04-12T09:05:45Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148023
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá řečovou dovedností čtení s porozuměním a porovnáním její realizace ve vybraných učebnicích češtiny jako cizího jazyka na úrovni B1. Analýza se zaměřuje na srovnání toho, jak je ke čtení s porozuměním přistupováno v jednotlivých učebních materiálech - zda jsou pro tuto řečovou dovednost vyčleněny samostatné oddíly či nikoliv, zda jsou čtecí texty obsahově i jazykově přiměřené úrovni B1, dále jestli jsou u daných čtecích textů obsaženy aktivity před, při a po čtení textu, případně jakou mají podobu a na jaký typ čtení se zaměřují. Cílem diplomové práce je rovněž zjistit, jestli ve vybraných učebnicích nepřevládá tendence k nácviku pouze jednoho z druhů čtení, anebo je zaměření na nácvik různých druhů čtení dle SERR vyvážené.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the speech skills of reading comprehension and comparison of its implementation in selected textbooks of Czech as a foreign language at the B1 level. The analysis focuses on comparing how reading comprehension is approached in individual textbook materials - whether separate sections are set aside for this skill or not, whether reading texts are appropriate in terms of content and language of the level B1, and whether they are included in the reading texts activities before, during and after reading the text, or what form they have and what type of reading they focus on. The aim of the diploma thesis is also to find out whether the preferences of practicing only one of the types of reading do not prevail in selected textbooks, or whether the focus on practicing different types of reading according to SERR is balanced.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectczech as a foreign language|reading comprehension|level B1|analysis|textbooken_US
dc.subjectčeština pro cizince|úroveň B1|čtení s porozuměním|analýza|učebnicecs_CZ
dc.titleVariace na čtení s porozuměním na úrovni B1 ve třech vybraných učebnicích češtiny pro cizincecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-06
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId204962
dc.title.translatedThe differences of reading comprehension at level B1 in three Czech textbooks for foreignersen_US
dc.contributor.refereeHomolková, Kamila
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá řečovou dovedností čtení s porozuměním a porovnáním její realizace ve vybraných učebnicích češtiny jako cizího jazyka na úrovni B1. Analýza se zaměřuje na srovnání toho, jak je ke čtení s porozuměním přistupováno v jednotlivých učebních materiálech - zda jsou pro tuto řečovou dovednost vyčleněny samostatné oddíly či nikoliv, zda jsou čtecí texty obsahově i jazykově přiměřené úrovni B1, dále jestli jsou u daných čtecích textů obsaženy aktivity před, při a po čtení textu, případně jakou mají podobu a na jaký typ čtení se zaměřují. Cílem diplomové práce je rovněž zjistit, jestli ve vybraných učebnicích nepřevládá tendence k nácviku pouze jednoho z druhů čtení, anebo je zaměření na nácvik různých druhů čtení dle SERR vyvážené.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the speech skills of reading comprehension and comparison of its implementation in selected textbooks of Czech as a foreign language at the B1 level. The analysis focuses on comparing how reading comprehension is approached in individual textbook materials - whether separate sections are set aside for this skill or not, whether reading texts are appropriate in terms of content and language of the level B1, and whether they are included in the reading texts activities before, during and after reading the text, or what form they have and what type of reading they focus on. The aim of the diploma thesis is also to find out whether the preferences of practicing only one of the types of reading do not prevail in selected textbooks, or whether the focus on practicing different types of reading according to SERR is balanced.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV