Variace na čtení s porozuměním na úrovni B1 ve třech vybraných učebnicích češtiny pro cizince
The differences of reading comprehension at level B1 in three Czech textbooks for foreigners
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148023Identifikátory
SIS: 204962
Kolekce
- Kvalifikační práce [24015]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Homolková, Kamila
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Učitelství češtiny jako cizího jazyka
Katedra / ústav / klinika
Ústav českého jazyka a teorie komunikace
Datum obhajoby
6. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
čeština pro cizince|úroveň B1|čtení s porozuměním|analýza|učebniceKlíčová slova (anglicky)
czech as a foreign language|reading comprehension|level B1|analysis|textbookDiplomová práce se zabývá řečovou dovedností čtení s porozuměním a porovnáním její realizace ve vybraných učebnicích češtiny jako cizího jazyka na úrovni B1. Analýza se zaměřuje na srovnání toho, jak je ke čtení s porozuměním přistupováno v jednotlivých učebních materiálech - zda jsou pro tuto řečovou dovednost vyčleněny samostatné oddíly či nikoliv, zda jsou čtecí texty obsahově i jazykově přiměřené úrovni B1, dále jestli jsou u daných čtecích textů obsaženy aktivity před, při a po čtení textu, případně jakou mají podobu a na jaký typ čtení se zaměřují. Cílem diplomové práce je rovněž zjistit, jestli ve vybraných učebnicích nepřevládá tendence k nácviku pouze jednoho z druhů čtení, anebo je zaměření na nácvik různých druhů čtení dle SERR vyvážené.
This diploma thesis deals with the speech skills of reading comprehension and comparison of its implementation in selected textbooks of Czech as a foreign language at the B1 level. The analysis focuses on comparing how reading comprehension is approached in individual textbook materials - whether separate sections are set aside for this skill or not, whether reading texts are appropriate in terms of content and language of the level B1, and whether they are included in the reading texts activities before, during and after reading the text, or what form they have and what type of reading they focus on. The aim of the diploma thesis is also to find out whether the preferences of practicing only one of the types of reading do not prevail in selected textbooks, or whether the focus on practicing different types of reading according to SERR is balanced.