Zobrazit minimální záznam

Attending as the Means of Integration of a Student with Autistic Traits at School and in the Society
dc.contributor.advisorOpatrný, Aleš
dc.creatorHonová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-07T15:35:45Z
dc.date.available2017-04-07T15:35:45Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14357
dc.description.abstractATTENDING AS THE MEANS OF INTEGRATION OF A STUDENT WITH AUTISTIC TRAITS AT SCHOOL AND IN THE SOCIETY The present thesis clarifies the term pastoral ministry and the principles of attending the ill and disabled people. It deals with autism in its different manifestations. The thesis introduces the problem of integration of pupils with autistic traits at elementary school. The gathered information is then applied on religious instruction and religious education of autistic children, including the preparation for sacraments. Key words: Pastoral ministry Attending Autism Integration Religious instructionen_US
dc.description.abstractRESUMÉ HONOVÁ, Kateřina: Doprovázení jako prostředek k integraci žáka s autistickými rysy ve škole i společnosti Bakalářská práce Bakalářská práce Doprovázení jako prostředek k integraci žáka s autistickými rysy ve škole i společnosti pojednává o autismu a otázkách, problémech, předpokladech a zásadách integrace autistického žáka v základní škole, aby nastínila možnosti využití získaných zkušeností a zásad při výuce náboženství a náboženské výchově. Zabývá se také mezemi náboženské výchovy danými diagnózou autismu. Práce ukazuje, že integrace autistického žáka je podmíněna doprovázením jak rodičů a rodiny tohoto žáka, tak i všech, kteří se na integraci podílejí. I asistence, která je pro úspěšnou integraci u autismu základní podmínkou, je doprovázením. Doprovázení je základním momentem integračních snah. Zároveň je doprovázení i důležitým pastoračním úkolem. Proto je probírána i pastorace v širším slova smyslu a vývoj pojímání pastorace. Výhledy snah o integraci autistických žáků a žáků s Aspergerovým syndromem jsou optimistické, pokud se jedná o školskou integraci a integraci ve společnosti. Záměry využít zkušeností a zásad ze školské integrace při náboženské výchově již tolik nadějí nevzbuzují, neboť povaha poruch autistického spektra není právě nejvhodnějším předpokladem pro náboženský vývoj. U...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleDoprovázení jako prostředek k integraci žáka s autistickými rysy ve škole i společnostics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-02-07
dc.description.departmentDepartment of Pastoral Theology and Law Sciencesen_US
dc.description.departmentKatedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId14717
dc.title.translatedAttending as the Means of Integration of a Student with Autistic Traits at School and in the Societyen_US
dc.contributor.refereeEliáš, Vojtěch
dc.identifier.aleph000972042
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csRESUMÉ HONOVÁ, Kateřina: Doprovázení jako prostředek k integraci žáka s autistickými rysy ve škole i společnosti Bakalářská práce Bakalářská práce Doprovázení jako prostředek k integraci žáka s autistickými rysy ve škole i společnosti pojednává o autismu a otázkách, problémech, předpokladech a zásadách integrace autistického žáka v základní škole, aby nastínila možnosti využití získaných zkušeností a zásad při výuce náboženství a náboženské výchově. Zabývá se také mezemi náboženské výchovy danými diagnózou autismu. Práce ukazuje, že integrace autistického žáka je podmíněna doprovázením jak rodičů a rodiny tohoto žáka, tak i všech, kteří se na integraci podílejí. I asistence, která je pro úspěšnou integraci u autismu základní podmínkou, je doprovázením. Doprovázení je základním momentem integračních snah. Zároveň je doprovázení i důležitým pastoračním úkolem. Proto je probírána i pastorace v širším slova smyslu a vývoj pojímání pastorace. Výhledy snah o integraci autistických žáků a žáků s Aspergerovým syndromem jsou optimistické, pokud se jedná o školskou integraci a integraci ve společnosti. Záměry využít zkušeností a zásad ze školské integrace při náboženské výchově již tolik nadějí nevzbuzují, neboť povaha poruch autistického spektra není právě nejvhodnějším předpokladem pro náboženský vývoj. U...cs_CZ
uk.abstract.enATTENDING AS THE MEANS OF INTEGRATION OF A STUDENT WITH AUTISTIC TRAITS AT SCHOOL AND IN THE SOCIETY The present thesis clarifies the term pastoral ministry and the principles of attending the ill and disabled people. It deals with autism in its different manifestations. The thesis introduces the problem of integration of pupils with autistic traits at elementary school. The gathered information is then applied on religious instruction and religious education of autistic children, including the preparation for sacraments. Key words: Pastoral ministry Attending Autism Integration Religious instructionen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.identifier.lisID990009720420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV