Doprovázení jako prostředek k integraci žáka s autistickými rysy ve škole i společnosti
Attending as the Means of Integration of a Student with Autistic Traits at School and in the Society
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14357Identifiers
Study Information System: 14717
Collections
- Kvalifikační práce [2233]
Author
Advisor
Referee
Eliáš, Vojtěch
Faculty / Institute
Catholic Theological Faculty
Discipline
Theological education
Department
Department of Pastoral Theology and Law Sciences
Date of defense
7. 2. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
RESUMÉ HONOVÁ, Kateřina: Doprovázení jako prostředek k integraci žáka s autistickými rysy ve škole i společnosti Bakalářská práce Bakalářská práce Doprovázení jako prostředek k integraci žáka s autistickými rysy ve škole i společnosti pojednává o autismu a otázkách, problémech, předpokladech a zásadách integrace autistického žáka v základní škole, aby nastínila možnosti využití získaných zkušeností a zásad při výuce náboženství a náboženské výchově. Zabývá se také mezemi náboženské výchovy danými diagnózou autismu. Práce ukazuje, že integrace autistického žáka je podmíněna doprovázením jak rodičů a rodiny tohoto žáka, tak i všech, kteří se na integraci podílejí. I asistence, která je pro úspěšnou integraci u autismu základní podmínkou, je doprovázením. Doprovázení je základním momentem integračních snah. Zároveň je doprovázení i důležitým pastoračním úkolem. Proto je probírána i pastorace v širším slova smyslu a vývoj pojímání pastorace. Výhledy snah o integraci autistických žáků a žáků s Aspergerovým syndromem jsou optimistické, pokud se jedná o školskou integraci a integraci ve společnosti. Záměry využít zkušeností a zásad ze školské integrace při náboženské výchově již tolik nadějí nevzbuzují, neboť povaha poruch autistického spektra není právě nejvhodnějším předpokladem pro náboženský vývoj. U...
ATTENDING AS THE MEANS OF INTEGRATION OF A STUDENT WITH AUTISTIC TRAITS AT SCHOOL AND IN THE SOCIETY The present thesis clarifies the term pastoral ministry and the principles of attending the ill and disabled people. It deals with autism in its different manifestations. The thesis introduces the problem of integration of pupils with autistic traits at elementary school. The gathered information is then applied on religious instruction and religious education of autistic children, including the preparation for sacraments. Key words: Pastoral ministry Attending Autism Integration Religious instruction