Zobrazit minimální záznam

Adaptation of a child with autism spectrum disorder to kindergarten and the possibilities of its support
dc.contributor.advisorFelcmanová, Lenka
dc.creatorVölklová, Andrea
dc.date.accessioned2021-06-21T07:53:55Z
dc.date.available2021-06-21T07:53:55Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/126024
dc.description.abstractThe diploma thesis is dedicated to the adaptation processes of a preschool child with an autistic spectrum disorder on the preschool environment. The thesis is divided into a theoretical part and an empirical part. The main aim of the paper is to analyse the adaptation process on the preschool attendance established by § 16 paragraph 9 of the Education Act of the children affected by ASD with focus on the factors that support the adaptation on the organized form of the preschool education. Part of the aim is to suggest the key elements that should be included in the adaptation plan so it meets the needs of children affected by ASD in the preschool facility. The research was conducted on six children whose legal representatives gave their agreement through an informed consent about processing of their personal data and the use of gathered information for the creation of the diploma thesis. In order to gather the required information, the method of direct observation by the researcher was used. In addition, the interviews with the legal representatives as well as the class teachers were conducted. Furthermore, the documents and data provided by the preschool were analyzed. By the use of coding method the key information were deciphered. The essential information were gathered from the legal...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je věnována procesu adaptace dítěte s poruchami autistického spektra v předškolním věku na prostředí mateřské školy. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Hlavní cíl práce je zmapovat proces adaptace na docházku do třídy MŠ zřízené, podle § 16 odst. 9 školského zákona, u dětí s PAS se zaměřením na faktory, které adaptaci na organizovanou formu předškolního vzdělávání těchto dětí podporují. Součástí cíle je i navrhnout, jaké prvky by měl zahrnovat adaptační plán, aby co nejlépe naplňoval potřeby dětí s PAS v předškolním zařízení. Výzkumu se účastnilo šest dětí, jejichž zákonní zástupci souhlasili prostřednictvím informovaného souhlasu se zpracováním osobních údajů a využitím získaných informací pro tvorbu diplomové práce. K zjištění potřebných údajů bylo využito metod přímého pozorování výzkumníka, rozhovorů se zákonnými zástupci dětí a jejich třídním pedagogem. Dále byla využita metoda analýzy dokumentů vedené mateřskou školou, kterou vybrané děti navštěvují. Za použití metody kódování byly rozklíčovány stěžejní informace získané od zákonných zástupců, kteří se účastnili výzkumného vzorku a od pedagoga, který pečoval o zmíněné děti. Hlavním výstupem a výsledkem práce je návrh adaptačního plánu, obsahující souhrn všech prvků, které jsme prostřednictvím výzkumného šetření...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectChildren with Autism spectrum disorderen_US
dc.subjectpeschool ageen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectadaptationen_US
dc.subjectsupporten_US
dc.subjectclasses established pursuant to par. 16 article 9en_US
dc.subjectPoruchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectadaptacecs_CZ
dc.subjectpodporacs_CZ
dc.subjecttřídy zřízené podle § 16 odst. 9cs_CZ
dc.titleAdaptace dítěte s poruchou autistického spektra do MŠ a možnosti její podporycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-31
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId222626
dc.title.translatedAdaptation of a child with autism spectrum disorder to kindergarten and the possibilities of its supporten_US
dc.contributor.refereeKotvová, Miroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je věnována procesu adaptace dítěte s poruchami autistického spektra v předškolním věku na prostředí mateřské školy. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Hlavní cíl práce je zmapovat proces adaptace na docházku do třídy MŠ zřízené, podle § 16 odst. 9 školského zákona, u dětí s PAS se zaměřením na faktory, které adaptaci na organizovanou formu předškolního vzdělávání těchto dětí podporují. Součástí cíle je i navrhnout, jaké prvky by měl zahrnovat adaptační plán, aby co nejlépe naplňoval potřeby dětí s PAS v předškolním zařízení. Výzkumu se účastnilo šest dětí, jejichž zákonní zástupci souhlasili prostřednictvím informovaného souhlasu se zpracováním osobních údajů a využitím získaných informací pro tvorbu diplomové práce. K zjištění potřebných údajů bylo využito metod přímého pozorování výzkumníka, rozhovorů se zákonnými zástupci dětí a jejich třídním pedagogem. Dále byla využita metoda analýzy dokumentů vedené mateřskou školou, kterou vybrané děti navštěvují. Za použití metody kódování byly rozklíčovány stěžejní informace získané od zákonných zástupců, kteří se účastnili výzkumného vzorku a od pedagoga, který pečoval o zmíněné děti. Hlavním výstupem a výsledkem práce je návrh adaptačního plánu, obsahující souhrn všech prvků, které jsme prostřednictvím výzkumného šetření...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is dedicated to the adaptation processes of a preschool child with an autistic spectrum disorder on the preschool environment. The thesis is divided into a theoretical part and an empirical part. The main aim of the paper is to analyse the adaptation process on the preschool attendance established by § 16 paragraph 9 of the Education Act of the children affected by ASD with focus on the factors that support the adaptation on the organized form of the preschool education. Part of the aim is to suggest the key elements that should be included in the adaptation plan so it meets the needs of children affected by ASD in the preschool facility. The research was conducted on six children whose legal representatives gave their agreement through an informed consent about processing of their personal data and the use of gathered information for the creation of the diploma thesis. In order to gather the required information, the method of direct observation by the researcher was used. In addition, the interviews with the legal representatives as well as the class teachers were conducted. Furthermore, the documents and data provided by the preschool were analyzed. By the use of coding method the key information were deciphered. The essential information were gathered from the legal...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV