dc.contributor.advisor | Šotolová, Eva | |
dc.creator | Halda, Kryštof | |
dc.date.accessioned | 2021-06-21T07:49:46Z | |
dc.date.available | 2021-06-21T07:49:46Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/126006 | |
dc.description.abstract | The aim of this theses is to establish, with reference to relevant literature, what is the impact of selective primary prevention programs in several chosen classes from the viewpoint of the lecturers of these programs. The author lays out and describes in detail the concepts of risky behaviours, primary prevention of risky behaviours, selective primary prevention, lecturer of primary prevention programs and other concepts relevant to the subject at hand. In the research part of this theses, the author deals with a research problem formulated as follows: What is the impact of selective primary prevention programs in chosen classes from the perspective of the lecturers? The selected method is qualitative research. The specific chosen research tool is a half-structured dialogue, conducted with lecturers of programs of selective primary prevention with at least two years of experience in the field. KEYWORDS Risky behaviours; primary prevention of risky behaviours; lecturer of primary prevention programs; selective primary prevention; selective primary prevention programs. | en_US |
dc.description.abstract | Cílem práce je s oporou o odbornou literaturu zjistit, jaký je vliv programů selektivní primární prevence ve vybraných třídách z pohledu lektorů těchto programů. Autor v diplomové práci vymezuje a detailně popisuje pojmy rizikové chování, primární prevence rizikového chování, selektivní primární prevence, lektor programů primární prevence a další s tématem související termíny. V části věnované výzkumnému šetření se autor zabývá výzkumným problémem, který formuloval: Jaký je vliv programů selektivní primární prevence ve vybraných třídách z pohledu jejich lektorů. Jedná se o kvalitativní výzkum. Konkrétním nástrojem je pak polostrukturovaný rozhovor, který je veden s lektory programů selektivní primární prevence, kteří působí v oboru alespoň dva roky. KLÍČOVÁ SLOVA Rizikové chování; primární prevence rizikového chování; lektor primární prevence; selektivní primární prevence; programy selektivní primární prevence. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Risky behaviours | en_US |
dc.subject | primary prevention of risky behaviours | en_US |
dc.subject | lecturer of primary prevention programs | en_US |
dc.subject | selective primary prevention | en_US |
dc.subject | selective primary prevention programs | en_US |
dc.subject | Rizikové chování | cs_CZ |
dc.subject | primární prevence rizikového chování | cs_CZ |
dc.subject | lektor primární prevence | cs_CZ |
dc.subject | selektivní primární prevence | cs_CZ |
dc.subject | programy selektivní primární prevence | cs_CZ |
dc.title | Vliv programů selektivní primární prevence ve vybraných třídách z pohledu jejich lektorů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-05-31 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 223276 | |
dc.title.translated | Influence of selective prevention programs in selected classes from the perspective of their lecturers | en_US |
dc.contributor.referee | Mlčková, Marie | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem práce je s oporou o odbornou literaturu zjistit, jaký je vliv programů selektivní primární prevence ve vybraných třídách z pohledu lektorů těchto programů. Autor v diplomové práci vymezuje a detailně popisuje pojmy rizikové chování, primární prevence rizikového chování, selektivní primární prevence, lektor programů primární prevence a další s tématem související termíny. V části věnované výzkumnému šetření se autor zabývá výzkumným problémem, který formuloval: Jaký je vliv programů selektivní primární prevence ve vybraných třídách z pohledu jejich lektorů. Jedná se o kvalitativní výzkum. Konkrétním nástrojem je pak polostrukturovaný rozhovor, který je veden s lektory programů selektivní primární prevence, kteří působí v oboru alespoň dva roky. KLÍČOVÁ SLOVA Rizikové chování; primární prevence rizikového chování; lektor primární prevence; selektivní primární prevence; programy selektivní primární prevence. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this theses is to establish, with reference to relevant literature, what is the impact of selective primary prevention programs in several chosen classes from the viewpoint of the lecturers of these programs. The author lays out and describes in detail the concepts of risky behaviours, primary prevention of risky behaviours, selective primary prevention, lecturer of primary prevention programs and other concepts relevant to the subject at hand. In the research part of this theses, the author deals with a research problem formulated as follows: What is the impact of selective primary prevention programs in chosen classes from the perspective of the lecturers? The selected method is qualitative research. The specific chosen research tool is a half-structured dialogue, conducted with lecturers of programs of selective primary prevention with at least two years of experience in the field. KEYWORDS Risky behaviours; primary prevention of risky behaviours; lecturer of primary prevention programs; selective primary prevention; selective primary prevention programs. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |