Zobrazit minimální záznam

Punishment as a Means of Education of Children and Youngsters
dc.contributor.advisorEliáš, Vojtěch
dc.creatorŠulcová, Markéta
dc.date.accessioned2017-04-05T10:38:56Z
dc.date.available2017-04-05T10:38:56Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12320
dc.description.abstractRésumé Není jednoduché odpovědět na otázku vhodnosti trestu. Trest ano nebo ne. Odpověď nebude nikdy definitivní. Trest jako takový je-li proveden s láskou a akceptuje-li všechny výše stanovené podmínky, může být užitečný do osmi let věku dítěte. Na starší dítě je záhodné užít metodu přirozeného trestu. Za špatný skutek si musí každý sám nést následky. Je na nás, abychom se naučili používat tuto metodu. Naučit sami sebe vidět tyto následky a naučit je vidět i děti. Pokud přemůžeme svoji lenost a naučíme se toto, zvítězíme nad trestem a nad těžkým obdobím puberty u našich dětí. Eliminujeme na minimum jejich pocity křivdy a probudíme v nich lásku a pochopení pro naše požadavky. Pokud naše společnost není lhostejná vůči své budoucnosti, naučí se vychovávat své děti tak, aby ony v budoucnu uměli tuto metodu používat. Otázkou zůstává, zda je či není dnešní společnost lhostejná. Podíváme-li se na chování představitelů společnosti - politiků, na jejich aféry s obohacováním se na úkor svěřeného lidu, na vedlejší milostné poměry a jiná, občany zahanbující, chování, nabývá tato otázka důležitosti. Je nyní na církvi, aby se k těmto otázkám i nadále postavila správně a řešila je dle svých možností.cs_CZ
dc.description.abstractRésumé en francais Il est possible de dire que la réponse sur la question: «Existe t'il une réelle chance d'éduquer sans user d'un châtiment" est positive. Eduquer sans châtiment est évidemment utilisé par la majorité. C'est le produit de la société. Mr Matejcek, père de la pédagogie moderne tchèque présente et recommande cette théorie dans toutes ses études. Mais, c'est lui en même temps qui concède que dans certains cas, la punition peut être utile. En principe il y a deux arguments. Est-on obligé de prendre en considération les deux façons d'éduquer? La première: punir toujours La deuxième : ne pas punir du tout. Dans la thèse, on voit des exemples: - une gifle - qui passe dans notre monde existe depuis toujours et devient un châtiment naturel - un enfant meurt dans un accident de voiture nous pousse à essayer de trouver la punition naturel - si on laisse le faire tout ce qu'il veut ? Les deux exemples sont extrêmes, et les extrêmes nuisent. Il faut donc trouver un juste milieu. Notamment, les parents et les éducateurs ne peuvent se fier à aucune référence. Aucun manuel ou livre ne dira "Oui, abandonnez châtiment une fois pour toute" Ou:" la punition est un bon moyen éducatif." L'unique livre, qui est d'accord pour un châtiment est la Bible. «Qui frappera son fils, va avoir une bénédiction" Mais pour les...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleTrest jako výchovný prostředek dětí a mladistvýchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-11-08
dc.description.departmentKatedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Pastoral Theology and Law Sciencesen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId14736
dc.title.translatedPunishment as a Means of Education of Children and Youngstersen_US
dc.contributor.refereeLachmanová, Kateřina
dc.identifier.aleph000886479
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csRésumé Není jednoduché odpovědět na otázku vhodnosti trestu. Trest ano nebo ne. Odpověď nebude nikdy definitivní. Trest jako takový je-li proveden s láskou a akceptuje-li všechny výše stanovené podmínky, může být užitečný do osmi let věku dítěte. Na starší dítě je záhodné užít metodu přirozeného trestu. Za špatný skutek si musí každý sám nést následky. Je na nás, abychom se naučili používat tuto metodu. Naučit sami sebe vidět tyto následky a naučit je vidět i děti. Pokud přemůžeme svoji lenost a naučíme se toto, zvítězíme nad trestem a nad těžkým obdobím puberty u našich dětí. Eliminujeme na minimum jejich pocity křivdy a probudíme v nich lásku a pochopení pro naše požadavky. Pokud naše společnost není lhostejná vůči své budoucnosti, naučí se vychovávat své děti tak, aby ony v budoucnu uměli tuto metodu používat. Otázkou zůstává, zda je či není dnešní společnost lhostejná. Podíváme-li se na chování představitelů společnosti - politiků, na jejich aféry s obohacováním se na úkor svěřeného lidu, na vedlejší milostné poměry a jiná, občany zahanbující, chování, nabývá tato otázka důležitosti. Je nyní na církvi, aby se k těmto otázkám i nadále postavila správně a řešila je dle svých možností.cs_CZ
uk.abstract.enRésumé en francais Il est possible de dire que la réponse sur la question: «Existe t'il une réelle chance d'éduquer sans user d'un châtiment" est positive. Eduquer sans châtiment est évidemment utilisé par la majorité. C'est le produit de la société. Mr Matejcek, père de la pédagogie moderne tchèque présente et recommande cette théorie dans toutes ses études. Mais, c'est lui en même temps qui concède que dans certains cas, la punition peut être utile. En principe il y a deux arguments. Est-on obligé de prendre en considération les deux façons d'éduquer? La première: punir toujours La deuxième : ne pas punir du tout. Dans la thèse, on voit des exemples: - une gifle - qui passe dans notre monde existe depuis toujours et devient un châtiment naturel - un enfant meurt dans un accident de voiture nous pousse à essayer de trouver la punition naturel - si on laisse le faire tout ce qu'il veut ? Les deux exemples sont extrêmes, et les extrêmes nuisent. Il faut donc trouver un juste milieu. Notamment, les parents et les éducateurs ne peuvent se fier à aucune référence. Aucun manuel ou livre ne dira "Oui, abandonnez châtiment une fois pour toute" Ou:" la punition est un bon moyen éducatif." L'unique livre, qui est d'accord pour un châtiment est la Bible. «Qui frappera son fils, va avoir une bénédiction" Mais pour les...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.identifier.lisID990008864790106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV