Zobrazit minimální záznam

Elementary teachers conviction of the possibilities of individualization in education and its implementation in the educational process
dc.contributor.advisorKasíková, Hana
dc.creatorMěchurová, Šárka
dc.date.accessioned2020-11-02T11:15:53Z
dc.date.available2020-11-02T11:15:53Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122971
dc.description.abstractThe thesis deals with the theoretical anchoring of individualization of teaching in primary school. It discusses the basic terminology related to the tissue, the work also points to areas related to individualized teaching, such as differentiation of teaching. It briefly delineate the historical context of individualization of teaching and describes some of the used individualization systems. At the same time, the theoretical part deals with the individualization of teaching in terms of the law of the Czech Republic and how it requires czech teachers to take into account the individual posibilities and needs of students. The reserarch part examines the beliefs of primary school teachers about the possibilities of individualization and its implementation in educational process. Qualitative research was used to explore the topic. Through semi-structured interview, questions of research were answered and the collected data were evaluated.en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá teoretickým ukotvením individualizace výuky na základní škole. Je zde oblasti příbuzné individualizované výuce jako je například diferenciace výuky. Je zde stručně nastíněn historický kontext individualizace výuky a popsány některé využívané individualizační systémy. Zároveň teoretická část pojednává o individualizaci výuky i hlediska zákona České republiky a o tom, jak ukládá českým učitelům zohledňov individuální možnosti a potřeby žáků. Výzkumná část pak zkoumá přesvědčení učitelů na základní škole o možnostech individualizace a její realizaci v edukačním procesu. prozkoumání daného tématu byl využit kvalitativní výzkum. Prostřednictvím turovaných rozhovorů byly zodpovězeny výzkumné otázky a následně vyhodnocenacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectIndividualization|differentiation|elementary school|teaching method|teacheren_US
dc.subjectIndividualizace|diferenciace|základní škola|metoda vyučování|učitelcs_CZ
dc.titlePřesvědčení učitelů na základní škole o možnostech individualizace ve výuce a její realizace v edukačním procesucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-09
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId221753
dc.title.translatedElementary teachers conviction of the possibilities of individualization in education and its implementation in the educational processen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá teoretickým ukotvením individualizace výuky na základní škole. Je zde oblasti příbuzné individualizované výuce jako je například diferenciace výuky. Je zde stručně nastíněn historický kontext individualizace výuky a popsány některé využívané individualizační systémy. Zároveň teoretická část pojednává o individualizaci výuky i hlediska zákona České republiky a o tom, jak ukládá českým učitelům zohledňov individuální možnosti a potřeby žáků. Výzkumná část pak zkoumá přesvědčení učitelů na základní škole o možnostech individualizace a její realizaci v edukačním procesu. prozkoumání daného tématu byl využit kvalitativní výzkum. Prostřednictvím turovaných rozhovorů byly zodpovězeny výzkumné otázky a následně vyhodnocenacs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the theoretical anchoring of individualization of teaching in primary school. It discusses the basic terminology related to the tissue, the work also points to areas related to individualized teaching, such as differentiation of teaching. It briefly delineate the historical context of individualization of teaching and describes some of the used individualization systems. At the same time, the theoretical part deals with the individualization of teaching in terms of the law of the Czech Republic and how it requires czech teachers to take into account the individual posibilities and needs of students. The reserarch part examines the beliefs of primary school teachers about the possibilities of individualization and its implementation in educational process. Qualitative research was used to explore the topic. Through semi-structured interview, questions of research were answered and the collected data were evaluated.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV