Přesvědčení učitelů na základní škole o možnostech individualizace ve výuce a její realizace v edukačním procesu
Elementary teachers conviction of the possibilities of individualization in education and its implementation in the educational process
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/122971Identifikátory
SIS: 221753
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valenta, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
9. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Individualizace|diferenciace|základní škola|metoda vyučování|učitelKlíčová slova (anglicky)
Individualization|differentiation|elementary school|teaching method|teacherPráce se zabývá teoretickým ukotvením individualizace výuky na základní škole. Je zde oblasti příbuzné individualizované výuce jako je například diferenciace výuky. Je zde stručně nastíněn historický kontext individualizace výuky a popsány některé využívané individualizační systémy. Zároveň teoretická část pojednává o individualizaci výuky i hlediska zákona České republiky a o tom, jak ukládá českým učitelům zohledňov individuální možnosti a potřeby žáků. Výzkumná část pak zkoumá přesvědčení učitelů na základní škole o možnostech individualizace a její realizaci v edukačním procesu. prozkoumání daného tématu byl využit kvalitativní výzkum. Prostřednictvím turovaných rozhovorů byly zodpovězeny výzkumné otázky a následně vyhodnocena
The thesis deals with the theoretical anchoring of individualization of teaching in primary school. It discusses the basic terminology related to the tissue, the work also points to areas related to individualized teaching, such as differentiation of teaching. It briefly delineate the historical context of individualization of teaching and describes some of the used individualization systems. At the same time, the theoretical part deals with the individualization of teaching in terms of the law of the Czech Republic and how it requires czech teachers to take into account the individual posibilities and needs of students. The reserarch part examines the beliefs of primary school teachers about the possibilities of individualization and its implementation in educational process. Qualitative research was used to explore the topic. Through semi-structured interview, questions of research were answered and the collected data were evaluated.