Shooting Jane Austen: Romantic and realistic imagery in two recent film adaptations of Austen's Pride and Prejudice
Filmování Jane Austen: Romantické a realistické prvky ve dvou filmových adaptacích Pýchy a předsudku
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12290Identifikátory
SIS: 52550
Kolekce
- Kvalifikační práce [19351]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chalupský, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
25. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním románu Pýcha a Předsudek od Jane Austenové a jeho dvou filmových zpracování. Velká pozornost je věnována především současným tendencím filmových tvůrců klást důraz na romantické rysy hlavní dějové linky, snaha o ztlumení realistického pozadí a sociální satiry v příběhu, stejně tak jako obliba minimalismu, která často vede k psychologické redukci postav. Samotná analýza je rozdělena do dvou částí. První část se soustředí na vykreslení jednotlivých postav, obzvláště na jejich charakter, který se odráží v jejich chování. Druhá část se zabývá dějovou linkou obou adaptací z hlediska věrného vyobrazení originálu. Odděleně jsou zkoumány scény, které byly vynechány, a scény, které se objevují v obou verzích. Práce se snaží nalézt dostatečné množství příkladů výše uvedených tendencí, které by poukázaly na to, že jde o vzrůstající trend.
This diploma thesis is concerned with the comparison o f Jane Austen's novel Pride and Prejudice and its two film adaptations. Special attention is paid to the recent tendencies o f film-makers to put emphasis on the romantic aspects o f the main plotline, to tone down the realistic background and social satire o f the story, and to favour minimalism, which often results in psychological reductionism o f the characters. The analysis is divided into two parts. The first part concentrates on the depiction o f individual characters, particularly their personality reflected in their behaviour. The second part examines the storylines o f the two adaptations in terms o f fidelity to the original; dealing separately with scenes which were omitted and scenes which were included in both versions. The thesis tries to find sufficient evidence o f the tendencies mentioned above in order to illustrate the growing trend o f these tendencies.