Zobrazit minimální záznam

Czech new wave rock music and the politics of Perestroika 1986-1989
dc.contributor.advisorRákosník, Jakub
dc.creatorAndrs, Jiří
dc.date.accessioned2020-10-26T10:57:52Z
dc.date.available2020-10-26T10:57:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122628
dc.description.abstractThe diploma thesis aims to capture and explain the changes in the milieu of nonconformist rock music in relation to the policy of Perestroika in Czechoslovakia during the years 1986- 89. The primary methodological framework is created by an interpretive trichotomy where each perspective includes various historiographical approaches (sociology of Ivo Možný, postmodern deconstruction of authoritarian discourse, so-called totality from below, etc.). The chapter dealing with the repression of rock music analyses the working methods of secret police (StB) in the 1980s while revealing the background of several typical cases (Pražský výběr, Visací zámek, Michael's Uncle). Next chapter explains the differing approaches of nonconformist rockers towards the cultural relief represented by the official festival "Rockfest". The last analytical chapter deals with perception of contemporary authorities. In conclusion it turns out that the relationship to the authoritarian horizons underwent the most fundamental transformation. The disintegration of those authoritarian horizons led to transformations inside the social field and contributed to the decline of the regime of state socialism.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce si klade za cíl zachytit a vysvětlit proměny v milieu nonkonformní rockové hudby v souvislosti s politikou přestavby v Československu v letech 1986-89. Základní metodický rámec vytváří interpretační triáda, jejíž jednotlivé perspektivy v sobě zahrnují různé historiografické přístupy (sociologie Ivo Možného, postmoderní dekonstrukce autoritativního diskurzu, tzv. totalita zdola ad.). Kapitola pojednávající o represi rockové hudby analyzuje způsoby práce StB v osmdesátých letech a přitom rozkrývá pozadí několika typických případů (Pražský výběr, Visací zámek, Michael's Uncle). Další kapitola vysvětluje různící se přístupy nonkonformních rockerů ke kulturnímu uvolňování reprezentovaného oficiálním festivalem Rockfest. Poslední analytická kapitola se zabývá vývojem vnímání dobových autorit. V závěru se ukazuje, že nejzásadnější proměnou prošel právě vztah k autoritativním horizontům, jejichž rozklad vedl k proměně sociálního pole a svým dílem přispěl k rozpadu režimu státního socialismu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectNew wave|Punk|Alternative music|Cultural institutions|Socialist union of youth|Perestroika|Rockfest|Palace of culture|Counterintelligence|History of everyday lifeen_US
dc.subjectNová vlna|punk|alternativa|kulturní instituce|Socialistický svaz mládeže|přestavba|Rockfest|Palác kultury|X. správa StB|dějiny každodennostics_CZ
dc.titleČeská nová vlna v rockové hudbě a politika přestavby 1986-1989cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-09
dc.description.departmentÚstav hospodářských a sociálních dějincs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic and Social Historyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId220535
dc.title.translatedCzech new wave rock music and the politics of Perestroika 1986-1989en_US
dc.contributor.refereeValenta, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistorie - hospodářské a sociální dějinycs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory - Economic and Social Historyen_US
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hospodářských a sociálních dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Economic and Social Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistorie - hospodářské a sociální dějinycs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory - Economic and Social Historyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce si klade za cíl zachytit a vysvětlit proměny v milieu nonkonformní rockové hudby v souvislosti s politikou přestavby v Československu v letech 1986-89. Základní metodický rámec vytváří interpretační triáda, jejíž jednotlivé perspektivy v sobě zahrnují různé historiografické přístupy (sociologie Ivo Možného, postmoderní dekonstrukce autoritativního diskurzu, tzv. totalita zdola ad.). Kapitola pojednávající o represi rockové hudby analyzuje způsoby práce StB v osmdesátých letech a přitom rozkrývá pozadí několika typických případů (Pražský výběr, Visací zámek, Michael's Uncle). Další kapitola vysvětluje různící se přístupy nonkonformních rockerů ke kulturnímu uvolňování reprezentovaného oficiálním festivalem Rockfest. Poslední analytická kapitola se zabývá vývojem vnímání dobových autorit. V závěru se ukazuje, že nejzásadnější proměnou prošel právě vztah k autoritativním horizontům, jejichž rozklad vedl k proměně sociálního pole a svým dílem přispěl k rozpadu režimu státního socialismu.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis aims to capture and explain the changes in the milieu of nonconformist rock music in relation to the policy of Perestroika in Czechoslovakia during the years 1986- 89. The primary methodological framework is created by an interpretive trichotomy where each perspective includes various historiographical approaches (sociology of Ivo Možný, postmodern deconstruction of authoritarian discourse, so-called totality from below, etc.). The chapter dealing with the repression of rock music analyses the working methods of secret police (StB) in the 1980s while revealing the background of several typical cases (Pražský výběr, Visací zámek, Michael's Uncle). Next chapter explains the differing approaches of nonconformist rockers towards the cultural relief represented by the official festival "Rockfest". The last analytical chapter deals with perception of contemporary authorities. In conclusion it turns out that the relationship to the authoritarian horizons underwent the most fundamental transformation. The disintegration of those authoritarian horizons led to transformations inside the social field and contributed to the decline of the regime of state socialism.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hospodářských a sociálních dějincs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV