Zobrazit minimální záznam

Professionally provided support for students with visual impairment at universities
dc.contributor.advisorKrálová, Jana
dc.creatorSeifert, Radek
dc.date.accessioned2020-08-20T09:51:02Z
dc.date.available2020-08-20T09:51:02Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/11929
dc.description.abstractUniversities in the Czech Republic are taking more and more responsibility for the quality of the education of their visually impaired students. Not only are they provided with basic and specialised services but study support centres with a special infrastructure are also being established. The level of the particular services and their range, however, differ - very often substantially - at various universities. This thesis, therefore, seeks to answer the question concerning under what conditions the system of study support for this target group of students arises and what particular supporting study activities it brings. In the theoretical section of the thesis information is collected as to what topics are being covered in the literature that is commonly available and what these sources actually reveal to social workers involved in the field of study support. Apart from that, individual study support centres are mapped in detail: their origin and mutual differences, as well as their contribution to both students and professionals.en_US
dc.description.abstractVysoké školy v České republice přebírají stále větší a větší díl odpovědnosti za kvalitu vzdělávání svých studentů, kteří jsou zrakově handicapováni. Jsou jim poskytovány základní i odborné služby a zřizují se střediska studijní podpory se speciálně určenou infrastrukturou. Úroveň konkrétních služeb i jejich rozsah se však meziuniverzitně liší, a to mnohdy i velmi výrazně. Práce proto hledá odpověď na otázku, za jakých podmínek systém studijní podpory pro tuto cílovou skupinu studentů vzniká a jaké konkrétní podpůrně studijní aktivity s sebou přináší. V obecně zaměřené části shromažďuje práce informace o tom, jakými tématy se dostupná literatura v této souvislosti zabývá a jaký prostor se ve službách studijní podpory odkrývá sociálním pracovníkům. Vedle toho jsou detailně zmapována jednotlivá střediska studijní podpory: jejich vznik, vzájemné odlišnosti a přínos pro studenty i odbornou veřejnost. Zvláštní kapitola nabízí srovnání provozu středisek studijní podpory a jejich podpůrných služeb se zařízeními, poskytujícími služby sociální. Při sestavování práce bylo využito kromě veřejně dostupných informací značného množství interních materiálů a osobních rozhovorů s podpůrnými pracovníky i se samotnými studenty. Vypracována byla podrobná tabulka aktivit středisek studijní podpory, která je výsledkem obsahové...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleOdborně poskytovaná podpora studentům se zrakovým postižením na vysokých školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-24
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId52643
dc.title.translatedProfessionally provided support for students with visual impairment at universitiesen_US
dc.contributor.refereeKodymová, Pavla
dc.identifier.aleph000937367
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Politicy and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociální prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Social Worken_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Politicy and Social Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVysoké školy v České republice přebírají stále větší a větší díl odpovědnosti za kvalitu vzdělávání svých studentů, kteří jsou zrakově handicapováni. Jsou jim poskytovány základní i odborné služby a zřizují se střediska studijní podpory se speciálně určenou infrastrukturou. Úroveň konkrétních služeb i jejich rozsah se však meziuniverzitně liší, a to mnohdy i velmi výrazně. Práce proto hledá odpověď na otázku, za jakých podmínek systém studijní podpory pro tuto cílovou skupinu studentů vzniká a jaké konkrétní podpůrně studijní aktivity s sebou přináší. V obecně zaměřené části shromažďuje práce informace o tom, jakými tématy se dostupná literatura v této souvislosti zabývá a jaký prostor se ve službách studijní podpory odkrývá sociálním pracovníkům. Vedle toho jsou detailně zmapována jednotlivá střediska studijní podpory: jejich vznik, vzájemné odlišnosti a přínos pro studenty i odbornou veřejnost. Zvláštní kapitola nabízí srovnání provozu středisek studijní podpory a jejich podpůrných služeb se zařízeními, poskytujícími služby sociální. Při sestavování práce bylo využito kromě veřejně dostupných informací značného množství interních materiálů a osobních rozhovorů s podpůrnými pracovníky i se samotnými studenty. Vypracována byla podrobná tabulka aktivit středisek studijní podpory, která je výsledkem obsahové...cs_CZ
uk.abstract.enUniversities in the Czech Republic are taking more and more responsibility for the quality of the education of their visually impaired students. Not only are they provided with basic and specialised services but study support centres with a special infrastructure are also being established. The level of the particular services and their range, however, differ - very often substantially - at various universities. This thesis, therefore, seeks to answer the question concerning under what conditions the system of study support for this target group of students arises and what particular supporting study activities it brings. In the theoretical section of the thesis information is collected as to what topics are being covered in the literature that is commonly available and what these sources actually reveal to social workers involved in the field of study support. Apart from that, individual study support centres are mapped in detail: their origin and mutual differences, as well as their contribution to both students and professionals.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990009373670106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV