Zobrazit minimální záznam

Semiotic analysis of pre Christmas commercial spots of the Oskar/Vodafone network
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorHarastejová, Olga
dc.date.accessioned2017-04-13T13:42:21Z
dc.date.available2017-04-13T13:42:21Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/1176
dc.description.abstractDiplomová práce "Sémiotická analýza předvánočních spotů mobilní sítě Oskar/Vodafone" se zabývá rozborem televizních reklam tohoto operátora, které byly po jeho vstupu na český trh odvysílány. Práce byla zasazena do kontextu symbolického interakcionismu a sémiotiky, respektive teoretického a terminologického rámce francouzského sémiologa Rolanda Barthese a jeho pojetí znaku a procesu konstrukce jeho významu. Studie je koncipována jako kvalitativní analýza, jejímž záměrem bylo odhalit, zda se proměna nosných komerčních informací odrazí také v konstrukci samotných reklamních komunikátů. Pozornost byla zaměřena na jedno ústřední komerční sdělení operátora v daném roce, do zkoumaného vzorku proto bylo zařazeno 8 spotů z období 2000-2007. Zajímalo nás, jakých výrazových prostředků a znaků bylo při tvorbě reklam použito a zda, případně jak, tato konstrukce odráží propagovanou informaci, respektive nabídku operátora. Deskripcí jednotlivých znaků a jejich komparací v kontextu reklamního sdělení jako celku jsme se poté pokusili odkrýt specifika dané reklamy, a to s ohledem jak na manifestně komunikovaný význam, tak možné varianty interpretace. V závěru jsme poznatky z analýzy vyhodnotili a nastínili poměry a tendence, ke kterým v rámci předvánoční komunikace operátora dochází. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis "semiotic analysis of pre Christmas commercial spots of the Oskar/Vodafone network" deals with an analysis of this cell phone operator television advertising which has been broadcasted after its enter onto the Czech market. The thesis has been set in the context of symbolic interactionism and semiotics, or theoretical and terminological framework by a French semiotician Ronald Barthes and his conception of a sign and the process of its meaning construction. The study is drawn up as a quantitative analysis and its intention is reveal if the qualitative change of the productive commercial information is reflected in the construction of advertising communicates. The attention has been drawn to one main commercial message of the operator in the given year; the examined sample is of 8 spots in the 2000-2007 period. We have been interested in the kind of means of expression and signs used in the creation of commercials; and if this framework reflects the promoted information like the operator's offer. Using description of particular signs and their comparison in the context of advertising message as a whole, we have tried to uncover the specifics of the given commercial with respect both to a demonstratively communicated message and the variants of interpretation. Finally we have evaluated the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleSémiotická analýza předvánočních spotů mobilní sítě Oskar/Vodafonecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-02-02
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId67871
dc.title.translatedSemiotic analysis of pre Christmas commercial spots of the Oskar/Vodafone networken_US
dc.contributor.refereeKraus, Jiří
dc.identifier.aleph001225688
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Sémiotická analýza předvánočních spotů mobilní sítě Oskar/Vodafone" se zabývá rozborem televizních reklam tohoto operátora, které byly po jeho vstupu na český trh odvysílány. Práce byla zasazena do kontextu symbolického interakcionismu a sémiotiky, respektive teoretického a terminologického rámce francouzského sémiologa Rolanda Barthese a jeho pojetí znaku a procesu konstrukce jeho významu. Studie je koncipována jako kvalitativní analýza, jejímž záměrem bylo odhalit, zda se proměna nosných komerčních informací odrazí také v konstrukci samotných reklamních komunikátů. Pozornost byla zaměřena na jedno ústřední komerční sdělení operátora v daném roce, do zkoumaného vzorku proto bylo zařazeno 8 spotů z období 2000-2007. Zajímalo nás, jakých výrazových prostředků a znaků bylo při tvorbě reklam použito a zda, případně jak, tato konstrukce odráží propagovanou informaci, respektive nabídku operátora. Deskripcí jednotlivých znaků a jejich komparací v kontextu reklamního sdělení jako celku jsme se poté pokusili odkrýt specifika dané reklamy, a to s ohledem jak na manifestně komunikovaný význam, tak možné varianty interpretace. V závěru jsme poznatky z analýzy vyhodnotili a nastínili poměry a tendence, ke kterým v rámci předvánoční komunikace operátora dochází. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis "semiotic analysis of pre Christmas commercial spots of the Oskar/Vodafone network" deals with an analysis of this cell phone operator television advertising which has been broadcasted after its enter onto the Czech market. The thesis has been set in the context of symbolic interactionism and semiotics, or theoretical and terminological framework by a French semiotician Ronald Barthes and his conception of a sign and the process of its meaning construction. The study is drawn up as a quantitative analysis and its intention is reveal if the qualitative change of the productive commercial information is reflected in the construction of advertising communicates. The attention has been drawn to one main commercial message of the operator in the given year; the examined sample is of 8 spots in the 2000-2007 period. We have been interested in the kind of means of expression and signs used in the creation of commercials; and if this framework reflects the promoted information like the operator's offer. Using description of particular signs and their comparison in the context of advertising message as a whole, we have tried to uncover the specifics of the given commercial with respect both to a demonstratively communicated message and the variants of interpretation. Finally we have evaluated the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990012256880106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV