Sémiotická analýza předvánočních spotů mobilní sítě Oskar/Vodafone
Semiotic analysis of pre Christmas commercial spots of the Oskar/Vodafone network
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1176Identifikátory
SIS: 67871
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kraus, Jiří
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
2. 2. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce "Sémiotická analýza předvánočních spotů mobilní sítě Oskar/Vodafone" se zabývá rozborem televizních reklam tohoto operátora, které byly po jeho vstupu na český trh odvysílány. Práce byla zasazena do kontextu symbolického interakcionismu a sémiotiky, respektive teoretického a terminologického rámce francouzského sémiologa Rolanda Barthese a jeho pojetí znaku a procesu konstrukce jeho významu. Studie je koncipována jako kvalitativní analýza, jejímž záměrem bylo odhalit, zda se proměna nosných komerčních informací odrazí také v konstrukci samotných reklamních komunikátů. Pozornost byla zaměřena na jedno ústřední komerční sdělení operátora v daném roce, do zkoumaného vzorku proto bylo zařazeno 8 spotů z období 2000-2007. Zajímalo nás, jakých výrazových prostředků a znaků bylo při tvorbě reklam použito a zda, případně jak, tato konstrukce odráží propagovanou informaci, respektive nabídku operátora. Deskripcí jednotlivých znaků a jejich komparací v kontextu reklamního sdělení jako celku jsme se poté pokusili odkrýt specifika dané reklamy, a to s ohledem jak na manifestně komunikovaný význam, tak možné varianty interpretace. V závěru jsme poznatky z analýzy vyhodnotili a nastínili poměry a tendence, ke kterým v rámci předvánoční komunikace operátora dochází. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The diploma thesis "semiotic analysis of pre Christmas commercial spots of the Oskar/Vodafone network" deals with an analysis of this cell phone operator television advertising which has been broadcasted after its enter onto the Czech market. The thesis has been set in the context of symbolic interactionism and semiotics, or theoretical and terminological framework by a French semiotician Ronald Barthes and his conception of a sign and the process of its meaning construction. The study is drawn up as a quantitative analysis and its intention is reveal if the qualitative change of the productive commercial information is reflected in the construction of advertising communicates. The attention has been drawn to one main commercial message of the operator in the given year; the examined sample is of 8 spots in the 2000-2007 period. We have been interested in the kind of means of expression and signs used in the creation of commercials; and if this framework reflects the promoted information like the operator's offer. Using description of particular signs and their comparison in the context of advertising message as a whole, we have tried to uncover the specifics of the given commercial with respect both to a demonstratively communicated message and the variants of interpretation. Finally we have evaluated the...