dc.contributor.advisor | High, Radka | |
dc.creator | Slavíková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2020-06-25T10:05:17Z | |
dc.date.available | 2020-06-25T10:05:17Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/117567 | |
dc.description.abstract | The diploma thesis Options of Selection and Development of Gifted Children at Primary School is devided into theoretical and practical part. The theoretical part contains processed information about giftedness based on professional literature. I paid attention to introduction of definitions of giftedness according to various authors, but I preferred those definitions that giftedness are understood as a reason for special eduction. It also includes chapters on the basic types of giftedness, possibly specific manifestations of gifted children and options of developing gifted children at primary school. The practical part of the diploma thesis consists of empirical materiál that at first describes the options of education and development of gifted children at Primar school V Rybníčkách. Subsequently I devoted myself to the analysis of the acquired empirical materiál that i get for my praxtical pedagogical work at the primary school. In the practical part of the thesis I also included a chapter where I presented tips for activities that provede to by suiteble in practice for the development of the potential of gifted children during classes and in leisure time activities. At the end of the diploma thesis I see our activities as stiulating but not entirely ideal. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce Možnosti výběru a rozvoje nadaných dětí na 1. stupni ZŠ je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje zpracované informace o nadání vycházející z odborné literatury. Pozornost jsem věnovala představení definic nadání podle různých autorů, ale upřednostnila jsem ty definice, které nadání chápou jako důvod pro speciální vzdělávání. Dále v ní jsou zahrnuty kapitoly týkající se základních druhů nadání, možných specifických projevů nadaných dětí a možností rozvoje nadaných dětí během vzdělávacího procesu na 1. stupni základní školy. Praktická část diplomové práce je tvořena empirickým materiálem, kterým nejprve popisuji možnosti vzdělávání a rozvoje nadaných dětí na Základní škole V Rybníčkách. Následně jsem se věnovala analýze získaného empirického materiálu, který jsem získala ze svého praktického pedagogického působení na dané základní škole. Do praktické části práce jsem také začlenila kapitolu, ve které jsem představila tipy na aktivity, které se nám v praxi osvědčily jako vhodné pro rozvoj potenciálu nadaných dětí během i mimo vyučování. V závěru práce spatřuji naši činnost jako podnětnou ale ne zcela ideální. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | nadání | cs_CZ |
dc.subject | nadané děti | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání nadaných dětí | cs_CZ |
dc.subject | rozvoj nadání | cs_CZ |
dc.subject | možnosti edukace nadaných | cs_CZ |
dc.subject | giftedness | en_US |
dc.subject | gifted children | en_US |
dc.subject | education of gifted children | en_US |
dc.subject | development of gifted children | en_US |
dc.subject | options of education gifted children | en_US |
dc.title | Možnosti výběru a rozvoje nadaných dětí na 1. stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-06-04 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 212305 | |
dc.title.translated | Options of Selection and Development of Gifted Children at Primary School | en_US |
dc.contributor.referee | Blažková, Veronika | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdraví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdraví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce Možnosti výběru a rozvoje nadaných dětí na 1. stupni ZŠ je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje zpracované informace o nadání vycházející z odborné literatury. Pozornost jsem věnovala představení definic nadání podle různých autorů, ale upřednostnila jsem ty definice, které nadání chápou jako důvod pro speciální vzdělávání. Dále v ní jsou zahrnuty kapitoly týkající se základních druhů nadání, možných specifických projevů nadaných dětí a možností rozvoje nadaných dětí během vzdělávacího procesu na 1. stupni základní školy. Praktická část diplomové práce je tvořena empirickým materiálem, kterým nejprve popisuji možnosti vzdělávání a rozvoje nadaných dětí na Základní škole V Rybníčkách. Následně jsem se věnovala analýze získaného empirického materiálu, který jsem získala ze svého praktického pedagogického působení na dané základní škole. Do praktické části práce jsem také začlenila kapitolu, ve které jsem představila tipy na aktivity, které se nám v praxi osvědčily jako vhodné pro rozvoj potenciálu nadaných dětí během i mimo vyučování. V závěru práce spatřuji naši činnost jako podnětnou ale ne zcela ideální. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis Options of Selection and Development of Gifted Children at Primary School is devided into theoretical and practical part. The theoretical part contains processed information about giftedness based on professional literature. I paid attention to introduction of definitions of giftedness according to various authors, but I preferred those definitions that giftedness are understood as a reason for special eduction. It also includes chapters on the basic types of giftedness, possibly specific manifestations of gifted children and options of developing gifted children at primary school. The practical part of the diploma thesis consists of empirical materiál that at first describes the options of education and development of gifted children at Primar school V Rybníčkách. Subsequently I devoted myself to the analysis of the acquired empirical materiál that i get for my praxtical pedagogical work at the primary school. In the practical part of the thesis I also included a chapter where I presented tips for activities that provede to by suiteble in practice for the development of the potential of gifted children during classes and in leisure time activities. At the end of the diploma thesis I see our activities as stiulating but not entirely ideal. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |