Péče o klima ve třídách 1. stupně ZŠ
Care about climate of classes at primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111681Identifikátory
SIS: 197013
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tomková, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
klima školní třídy, klima školy, adaptační program, pozitivní klima školy, péče o třídní klimaKlíčová slova (anglicky)
class climate, school climate, adaptation programe, positive school climate, class climate careDiplomová práce posuzuje účinnost vybraných forem péče o třídní klima. Teoretická část diplomové práce se zabývá třídním a školním klimatem a objasňuje, jaké faktory je pozitivně ovlivňují. Popisuje riziková období a situace na prvním stupni, při kterých může docházet k adaptačním potížím žákovské skupiny. Ukazuje adaptační programy jako jednu z forem péče o třídní klima. Praktická část zjišťuje, jakým způsobem na riziková období a situace na prvním stupni reagují konkrétní dvě školy a jak se snaží adaptačním potížím předcházet. Dále zahrnuje akční výzkum procesu tvorby, realizace a reflexe adaptačních pobytů pro žáky třetího a prvního ročníku základní školy. Uvádí pozorování adaptačních programů na dvou různých školách. V rozhovorech s pedagogy z obou zkoumaných škol shrnuje, jakým způsobem vnímají učitelé vliv adaptačních programů na klima ve třídách. Věnuje se aktivitám v adaptačních programech, které jsou zaměřené na spolupráci mezi žáky. V závěru praktické části jsou sestaveny metodické pokyny pro přípravu adaptačních programů pro začínající učitele. KLÍČOVÁ SLOVA klima školní třídy, klima školy, adaptační program, pozitivní klima školy, péče o třídní klima
The diploma thesis assesses the effectiveness of selected forms of care for classroom climate. The theoretical part of the thesis deals with class and school climate and explains what factors influence them positively. It describes the risky periods and situations at the primary school, in which the pupil's adaptation problems may occur. Shows adaptation programs as a form of care classroom climate. The practical part investigates how two concrete schools react to risk periods and situations at the primary school and how do they try to prevent adaptation problems. It also includes the action research on the process of creation, implementation and reflection of adaptation stays for pupils of the third and first year of primary school. It presents the observation of two adaptation programs in two different primary schools. In interviews with teachers from both primary schools surveyed summarizes how teachers perceive the impact of climate adaptation programs in classrooms. It deals with activities in adaptation programs that focus on cooperation between pupils. At the end of the practical part there are methodological instructions for the preparation of adaptation programs for beginning teachers. KEYWORDS class climate, school climate, adaptation programe, positive school climate, class climate care
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Vliv primární prevence na klima ve třídě
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBednářová, Jaroslava (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 6. 9. 2011Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze KATEDRA PEDAGOGIKY BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Jaroslava Bednářová VLIV PRIMÁRNÍ PREVENCE NA KLIMA VE TŘÍDĚ Influence of primary prevention on class atmosphere 2011 Doc. PhDr. Jiří ... -
Formování klimatu školy jako odraz vnitřní reformy na ZŠ
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOStřítezský, Michal (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 29. 5. 2012 -
Metafyzické základy filozofie Ladislava Klímy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKratochvíl, Jan (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 4. 2. 2016Práce je věnována rozboru metafyzických základů filozofie českého spisovatele a myslitele Ladislava Klímy. Zachycuje jeho polemiku se starší filozofickou tradicí a vlastními inspiračními zdroji a odhaluje zásadní kontradikce ...