Zobrazit minimální záznam

Methodology of Elementary Piano Teaching with Suggestion of Optimal Solution for Selection and Arrangement of Sheet Music
dc.contributor.advisorTichá, Libuše
dc.creatorLorenc, Eva
dc.date.accessioned2020-11-26T20:41:23Z
dc.date.available2020-11-26T20:41:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110969
dc.description.abstractThe beginnings of piano playing of children play an important role in laying quality pianistic groundings, which are crucial for their further pianistic development as well as for building their relationship with the instrument and music itself. This thesis is devoted to the study of elementary piano teaching of children aged 5-7 years. The aim of the thesis is to map the current state of piano pedagogy in Czech Republic and to propose optimal methodological procedures and solutions in the initial piano lessons based on modern pedagogical approaches and the needs of contemporary piano pedagogy. In five chapters of the work, this goal will be achieved by examining the historical background of piano schools in Bohemia over the centuries to this day, by setting up theoretical and practical bases for the researched issue and finally by research itself. Within the framework of practical bases, which served as a basis for subsequent research, an optimal methodological approach to teaching in the early stage of piano playing was proposed for children aged 5-7 years, which corresponds to the most modern requirements of the field. The optimal selection and arrangement of sheet music for the given area of pedagogy was also designed with a focus on Czech and foreign piano schools and instructive piano...en_US
dc.description.abstractPočátky výuky hry na klavír u dětí hrají významnou roli v položení kvalitních pianistických základů, které jsou klíčové pro jejich další pianistický rozvoj i pro budování jejich vztahu k nástroji a hudbě jako takové. Tato dizertační práce je věnována zkoumání problematiky elementárního klavírního vyučování dětí ve věku 5-7 let. Cílem práce je zmapování současného stavu klavírní pedagogiky v Čechách a navržení optimálních metodických postupů a řešení v počátečním klavírním vyučování založených na moderních pedagogických přístupech a potřebách současné klavírní pedagogiky. V pěti kapitolách práce bylo tohoto cíle dosaženo zkoumáním historického pozadí klavírních škol v Čechách v průběhu staletí dodnes, sestavením teoretických a praktických východisek pro zkoumanou problematiku a konečně samotným výzkumem. V rámci praktických východisek, která sloužila jako podklad pro následný výzkum, byl navržen optimální metodický postup výuky v počátečním stádiu hry na klavír u dětí ve věku 5-7 let odpovídající nejmodernějším požadavkům oboru. Byl též navržen optimální výběr a uspořádání notových materiálů pro danou oblast pedagogiky se zaměřením na české i zahraniční klavírní školy a instruktivní klavírní literaturu 20. a 21. století. Samotný výzkum pak probíhal prostřednictvím dotazníku, v němž byli osloveni...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpiano teaching methodologyen_US
dc.subjectpiano teachingen_US
dc.subjectpiano teacheren_US
dc.subjectpiano pedagogyen_US
dc.subjectinstructive piano literatureen_US
dc.subjectpiano schoolsen_US
dc.subjectmetodika klavírního vyučovánícs_CZ
dc.subjectvýuka hry na klavírcs_CZ
dc.subjectpedagog hry na klavírcs_CZ
dc.subjectklavírní pedagogikacs_CZ
dc.subjectinstruktivní klavírní literaturacs_CZ
dc.subjectklavírní školycs_CZ
dc.titleMetodika klavírního vyučování začátečníků s návrhem optimálního řešení výběru a uspořádání notových materiálůcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-26
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId169709
dc.title.translatedMethodology of Elementary Piano Teaching with Suggestion of Optimal Solution for Selection and Arrangement of Sheet Musicen_US
dc.contributor.refereePalkovská, Jana
dc.contributor.refereeKrajný, Boris
dc.identifier.aleph002297152
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHudební teorie a pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineMusical Theory and Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební teorie a pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusical Theory and Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPočátky výuky hry na klavír u dětí hrají významnou roli v položení kvalitních pianistických základů, které jsou klíčové pro jejich další pianistický rozvoj i pro budování jejich vztahu k nástroji a hudbě jako takové. Tato dizertační práce je věnována zkoumání problematiky elementárního klavírního vyučování dětí ve věku 5-7 let. Cílem práce je zmapování současného stavu klavírní pedagogiky v Čechách a navržení optimálních metodických postupů a řešení v počátečním klavírním vyučování založených na moderních pedagogických přístupech a potřebách současné klavírní pedagogiky. V pěti kapitolách práce bylo tohoto cíle dosaženo zkoumáním historického pozadí klavírních škol v Čechách v průběhu staletí dodnes, sestavením teoretických a praktických východisek pro zkoumanou problematiku a konečně samotným výzkumem. V rámci praktických východisek, která sloužila jako podklad pro následný výzkum, byl navržen optimální metodický postup výuky v počátečním stádiu hry na klavír u dětí ve věku 5-7 let odpovídající nejmodernějším požadavkům oboru. Byl též navržen optimální výběr a uspořádání notových materiálů pro danou oblast pedagogiky se zaměřením na české i zahraniční klavírní školy a instruktivní klavírní literaturu 20. a 21. století. Samotný výzkum pak probíhal prostřednictvím dotazníku, v němž byli osloveni...cs_CZ
uk.abstract.enThe beginnings of piano playing of children play an important role in laying quality pianistic groundings, which are crucial for their further pianistic development as well as for building their relationship with the instrument and music itself. This thesis is devoted to the study of elementary piano teaching of children aged 5-7 years. The aim of the thesis is to map the current state of piano pedagogy in Czech Republic and to propose optimal methodological procedures and solutions in the initial piano lessons based on modern pedagogical approaches and the needs of contemporary piano pedagogy. In five chapters of the work, this goal will be achieved by examining the historical background of piano schools in Bohemia over the centuries to this day, by setting up theoretical and practical bases for the researched issue and finally by research itself. Within the framework of practical bases, which served as a basis for subsequent research, an optimal methodological approach to teaching in the early stage of piano playing was proposed for children aged 5-7 years, which corresponds to the most modern requirements of the field. The optimal selection and arrangement of sheet music for the given area of pedagogy was also designed with a focus on Czech and foreign piano schools and instructive piano...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022971520106986


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV