dc.contributor.advisor | Šisler, Vít | |
dc.creator | Unzeitigová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2020-08-24T17:00:50Z | |
dc.date.available | 2020-08-24T17:00:50Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/110668 | |
dc.description.abstract | (česky) Ve videohrách se setkáváme s náboženstvími, která herní designéři vytvořili v rámci vývoje a do herního designu tak implementují náboženské rituály, symboly a další prvky, které vymysleli speciálně pro potřeby dané videohry. Tato fiktivní náboženství se ale v každé z těchto videoher promítají rozdílným způsobem do narativních struktur, audiovizuálních prvků, a především mechanik videoher. Tato diplomová práce pomocí formální analýzy zjišťuje, jakou roli hrají fiktivní náboženství ve vzorku desíti vybraných videoher. Herní teoretici věří, že zapojení náboženství do různých vrstev herního designu může vytvořit imerzivnější zážitek a bohatší herní svět. Analýza potvrzuje a doplňuje jejich poznatky ohledně funkce náboženství při budování světa, architektury v něm přítomné a v mechanikách, které s sebou přináší. Objevuje motivy, které se opakují, jako je léčení, obrana, poskytování zdrojů, ale také tresty, které mohou hráčskou postavu při interakci s fiktivním náboženstvím postihnout. | cs_CZ |
dc.description.abstract | (in English): In videogames we frequently come across religions created by game designers for the sole purpose of game development. In these cases religious rituals, symbols and other elements invented for certain needs of videogames are implemented into game design. Those fictional religions differentiate from each other in how they are manifested in narrative structures, audiovisual elements and most importantly in videogame mechanics. This diploma thesis uses formal analysis in order to find out what role do fictional religions play in the context of ten chosen videogames. Game theoretics believe that integration of religion into various layers of game design can create more immersive game experience and richer game world. The analysis confirms and expands upon their findings about the function of religions in world building, ingame architecture and related mechanics. It discovers repetitive motifs like healing, defense, resource production and even punishments which can affect a player's character as a result of interaction with fictional religions. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Videohry|fiktivní náboženství|herní náboženství|herní design|herní mechaniky | cs_CZ |
dc.subject | Videogames|fictional religions|videogame religions|game design|videogame mechanics | en_US |
dc.title | Fiktivní náboženství ve videohrách a jejich vliv na herní design | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-09-09 | |
dc.description.department | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 205885 | |
dc.title.translated | Fictional Religions in Videogames and Their Influence on Game Design | en_US |
dc.contributor.referee | Kolek, Lukáš | |
dc.identifier.aleph | 002296422 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | New Media Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Studia nových médií | cs_CZ |
thesis.degree.program | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Information and Library Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Studia nových médií | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | New Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Information and Library Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | (česky) Ve videohrách se setkáváme s náboženstvími, která herní designéři vytvořili v rámci vývoje a do herního designu tak implementují náboženské rituály, symboly a další prvky, které vymysleli speciálně pro potřeby dané videohry. Tato fiktivní náboženství se ale v každé z těchto videoher promítají rozdílným způsobem do narativních struktur, audiovizuálních prvků, a především mechanik videoher. Tato diplomová práce pomocí formální analýzy zjišťuje, jakou roli hrají fiktivní náboženství ve vzorku desíti vybraných videoher. Herní teoretici věří, že zapojení náboženství do různých vrstev herního designu může vytvořit imerzivnější zážitek a bohatší herní svět. Analýza potvrzuje a doplňuje jejich poznatky ohledně funkce náboženství při budování světa, architektury v něm přítomné a v mechanikách, které s sebou přináší. Objevuje motivy, které se opakují, jako je léčení, obrana, poskytování zdrojů, ale také tresty, které mohou hráčskou postavu při interakci s fiktivním náboženstvím postihnout. | cs_CZ |
uk.abstract.en | (in English): In videogames we frequently come across religions created by game designers for the sole purpose of game development. In these cases religious rituals, symbols and other elements invented for certain needs of videogames are implemented into game design. Those fictional religions differentiate from each other in how they are manifested in narrative structures, audiovisual elements and most importantly in videogame mechanics. This diploma thesis uses formal analysis in order to find out what role do fictional religions play in the context of ten chosen videogames. Game theoretics believe that integration of religion into various layers of game design can create more immersive game experience and richer game world. The analysis confirms and expands upon their findings about the function of religions in world building, ingame architecture and related mechanics. It discovers repetitive motifs like healing, defense, resource production and even punishments which can affect a player's character as a result of interaction with fictional religions. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990022964220106986 | |