dc.contributor.advisor | Christov, Petr | |
dc.creator | Pösingerová, Karolína | |
dc.date.accessioned | 2019-07-18T09:49:09Z | |
dc.date.available | 2019-07-18T09:49:09Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/108293 | |
dc.description.abstract | Předmětem bakalářské práce je představení metody výchovy herců a studentů herectví na univerzitách ve Velké Británii. Analyzována je v současnosti nejčastěji používaná herecká metoda Sanforda Meisnera, která rozvíjí u herců jejich přirozený instinkt v jednotlivých situacích na základě komunikace s partnerem. Autorka práce konfrontuje teoretické poznatky s osobní zkušeností z výuky této metody u D. Kellyho na Regent's University London a se zkušeností B. Caspeho působícího v Praze. | cs_CZ |
dc.description.abstract | English abstract The subject of this bachelor thesis is to introduce the method of education of actors and students of acting at universities in Great Britain. The most commonly used method of Sanford Meisner is currently being analyzed, which develops their actor's natural instinct in individual situations by communicating with a partner. The author confronts theoretical knowledge with personal experience of teaching this method by D. Kelly at Regent's University London and with the experience of B. Caspe working in Prague. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Velká Británie|herectví|Meisner|metoda|partner|instinkt|pozorování | cs_CZ |
dc.subject | Great Britain|acting|Meisner|method|partner|instinct|observation | en_US |
dc.title | Současné britské divadlo | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-06-17 | |
dc.description.department | Departement of Theatre Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 181820 | |
dc.title.translated | Contemporary British Drama | en_US |
dc.contributor.referee | Sarkissian, Alena | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theatre Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Departement of Theatre Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theatre Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Předmětem bakalářské práce je představení metody výchovy herců a studentů herectví na univerzitách ve Velké Británii. Analyzována je v současnosti nejčastěji používaná herecká metoda Sanforda Meisnera, která rozvíjí u herců jejich přirozený instinkt v jednotlivých situacích na základě komunikace s partnerem. Autorka práce konfrontuje teoretické poznatky s osobní zkušeností z výuky této metody u D. Kellyho na Regent's University London a se zkušeností B. Caspeho působícího v Praze. | cs_CZ |
uk.abstract.en | English abstract The subject of this bachelor thesis is to introduce the method of education of actors and students of acting at universities in Great Britain. The most commonly used method of Sanford Meisner is currently being analyzed, which develops their actor's natural instinct in individual situations by communicating with a partner. The author confronts theoretical knowledge with personal experience of teaching this method by D. Kelly at Regent's University London and with the experience of B. Caspe working in Prague. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |